Geplaatst door Glorypublisher

T-Mobile en Tele2 veranderen naar Odido: KPN grijpt geniale SEO kans

In een slimme zet weet KPN de aandacht te trekken door in te spelen op de nieuwe naam in Google.

In een verrassende wending hebben T-Mobile en Tele2 besloten om samen verder te gaan onder de nieuwe naam Odido. Terwijl de telecomreus zichzelf opnieuw uitvindt, heeft concurrent KPN geen tijd verspild en heeft het bedrijf de SEO kans gegrepen door een artikel te publiceren dat nu bovenaan de organische zoekresultaten staat voor ‘Wat is Odido?’.

nieuwe-naam.jpg

Nieuwe naam

T-Mobile, een bekende naam in de telecomindustrie, heeft samen met dochteronderneming Tele2 besloten om een nieuwe identiteit en naam aan te nemen. Deze beslissing komt na een periode van overweging sinds het bedrijf zakelijk op eigen benen is gaan staan, los van de moedermaatschappij T-Mobile.

Bezig met de veranderingen nieuwe naam

Afgelopen weekend zijn alle 119 winkels van T-Mobile in slechts 48 uur omgebouwd tot Odido winkels meld het Parool. Het personeel werd dinsdagochtend verrast met nieuwe bedrijfskleding en de onthulling van de nieuwe merknaam. Het project was voor vrijwel al het personeel nog een groot geheim. Met dochterbedrijven Simpel en Ben is Odido nu het grootste telecombedrijf op het gebied van mobiele telefonie in Nederland.

Odido

De naam Odido, een palindroom, is uniek en heeft geen specifieke betekenis. Echter, het logo van het bedrijf, bestaande uit gespiegelde elementen, weerspiegelt deze palindroom aard. Daarnaast is het logo in regenboog kleuren wat staat voor diversiteit.

Slim ingespeeld op de SEO

KPN, een directe concurrent, heeft deze naamsverandering aangegrepen als een kans om hun SEO strategie te versterken. Door snel een artikel te publiceren over Odido, heeft KPN zichzelf bovenaan de organische zoekresultaten geplaatst voor zoekopdrachten gerelateerd aan de nieuwe naam. Zo staat KPN keurig bovenaan de organische zoekresultaten als je zoekt op: ‘Wat is Odido’

Emiel Glorie, eigenaar van Glorypublisher, merkt op: “KPN heeft een slimme zet gedaan. In een tijd waarin merkherkenning alles is, hebben ze snel gehandeld om de aandacht naar zichzelf te trekken.”

Wat verandert er?

Voor bestaande klanten van Tele2 en T-Mobile verandert er voorlopig weinig, behalve dat de naam op hun facturen en in hun telefoon zal veranderen naar Odido. Bij verlenging van hun abonnement hebben ze echter de mogelijkheid om te kiezen voor de nieuwe abonnementsopties die Odido biedt.

Een slimme zet van KPN

Terwijl T-Mobile en Tele2 een nieuw tijdperk ingaan als Odido, heeft KPN laten zien hoe belangrijk het is om alert te blijven in de snel veranderende wereld van digitale marketing. Het blijft interessant om te zien hoe deze ontwikkelingen de telecomindustrie in Nederland zullen vormgeven.

Over Glorypublisher
Glorypublisher een een platform waar mensen links en artikelplaatsingen op kunnen kopen en waar mensen links en artikelplaatsingen kunnen aanbieden. Omdat dit veelal gaat over SEO hebben wij als platform er alles aan gedaan om het beoordelen van een website op het gebied van SEO zo makkelijk mogelijk te maken.