Geplaatst door TNO

TNO geeft een licentie voor Dark Web Monitor aan CyberDevOps

TNO en het in Nederland en Singapore gevestigde bedrijf CyberDevOps (CDO) zijn een licentieovereenkomst aangegaan om Dark Web Monitor als een service aan te bieden. TNO en CDO delen de ambitie om cyberspace en ons digitale leven veiliger te maken. Volgens de voorwaarden van de licentieovereenkomst zal CDO de Dark Web Monitor-service exclusief leveren aan wetshandhavingsinstanties, beveiligingsorganisaties en bedrijven.

Inzichten en operationele perspectieven.
Dark Web Monitor, oorspronkelijk ontwikkeld door TNO, is een belangrijke oplossing voor evidence-based R&D op het Dark Web. TNO-directeur Nationale Veiligheid, Krishna Taneja: “Technologie verandert onze wereld snel en criminelen herkennen snel nieuwe kansen zoals het Dark Web. Dit creëert nieuwe bedreigingen. Innovaties zijn nodig om deze bedreigingen tegen te gaan. Dark Web Monitor is een goede voorbeeld van een dergelijke innovatie die zijn oorsprong vindt in het innovatieprogramma van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Dit partnerschap met CDO maakt de vertaling van Dark Web Monitor mogelijk naar een operationele en goed onderhouden oplossing die beschikbaar is voor onze stakeholders.