TNW lanceert ‘TNW X’, een nieuwe dienst voor corporates, overheden en startups

TNW X zal als B2B label de vier hoofdactiviteiten van TNW aanbieden om zo een brug te vormen tussen lokale tech communities, corporate reuzen en overheden.
Amsterdam, 28 september 2017 — Internationale digital media company TNW (The Next Web) kondigt TNW X aan, een splinternieuwe dienst die het gapende gat tussen traditionele bedrijven en de tech community gaat verkleinen.
Na verscheidene succesvolle programma’s is TNW X in het leven geroepen om grote bedrijven te verbinden met innovatieve startups en top talent, en daarnaast ook overheden een platform te bieden om hun eigen ecosysteem te laten zien en jonge, vernieuwende bedrijven aan te trekken.
Startup
Tech 5 is een van de belangrijke programma’s die door TNW X wordt uitgevoerd. Dit is een jaarlijks terugkerende startup competitie georganiseerd in samenwerking met Nederlandse unicorn Adyen waarbij in de 6 belangrijkste Europese markten gezocht wordt naar de snelst groeiende startups. Finalisten van de afgelopen 4 jaar waren namen van wereldklasse zoals Deliveroo, Transferwise, Deliveroo en Happn. Deze bedrijven zijn samen met de andere finalisten goed voor het ophalen van meer dan €10 miljard in de afgelopen 4 jaar.
Government
Een ander voorbeeld is de samenwerking met Zuid Korea die begin 2017 is bekrachtigd om Europese startups te scouten voor haar accelerator programma ‘K-startup’. In totaal zijn er meer dan 300 aanmeldingen geweest met namen zoals: Bynder, Typeform, Ockel en Fairphone bovenaan de lijst. Daarnaast heeft Korea haar beste startups tentoongesteld aan 12,500 tech enthousiasten tijdens de TNW Conference in mei, om zo de bekendheid van het Koreaanse ecosysteem te vergroten.
Enterprise
TNW X verbindt corporates aan nieuwe tech bedrijven en tech talent. In een recente campagne in samenwerking met ABN AMRO kwamen in een zoektocht naar 350 digital natives maarliefst 18,600 aanmeldingen binnen. De campagne kreeg bijna 30 miljoen online impressies en werd recentelijk genomineerd voor een prijs. Door het opzetten van een platform waar enthousiastelingen konden praten over de rol van banken in de moderne tech wereld en door het toespitsen op het juiste publiek, wist TNW overweldigende hoeveelheid aanmeldingen binnen te krijgen wat leidde tot het aannemen van 377 nieuwe gezichten bij ABN AMRO.
TNW X is gister officieel gelanceerd tijdens Deals Over Dinner, een evenement op TQ, de startup tech hub van Amsterdam, waarbij elke gang een andere B2B scale-up aan tafel zit met een corporate innovator om te dineren en deals te closen. Partijen als IBM, TomTom, KPMG, Oracle, Bynder, Collaborne, Impraise en anderen hebben er samen voor gezorgd dat er 48 deals gesloten zijn.
Pieter Paul van Oerle, Strategy Director, laat weten: “We hebben programma’s lopen met enorme impact waarmee we bedrijven en overheden enorm hebben geholpen. Met ons B2B label TNW X combineren we onze bestaande diensten om unieke op maat gemaakte partnerships voor grote bedrijven en overheden te creëren. We hebben het volste vertrouwen dat we met TNW X een gat in de markt opvullen en dat onze unieke positie, expertise en resources ons zal helpen te slagen.”
Links:
https://thenextweb.com/X
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.