Industry Wire

Geplaatst door MailCampaigns

To Be Dressed schakelt MailCampaigns in voor meer omzet uit e-mail

Online outlet voor merkkleding en schoenen To Be Dressed wil méér omzet halen uit e-mail marketing. Om dat te realiseren is zij de samenwerking aangegaan met MailCampaigns. Samen met de online webshop – die de perfecte match maakt tussen artikelen en kopers – zetten wij hiervoor in op relevantie. Door middel van personalisatie en segmentatie zal de relevantie van de e-mails toenemen. En dat leidt vaak tot een hogere conversie.

Breed aanbod voor de echte koopjesjagers
Als echte outlet helpt To Be Dressed alle koopjesjagers hun favoriete merkkleding of merkschoenen met korting aan te schaffen. Het aanbod omvat naast schoenen en kleding voor dames, heren en kinderen ook sportkleding, tassen en accessoires. De organisatie biedt alle artikelen in één helder overzicht met de laagste prijs. Dat lukt omdat er inmiddels honderden webshops zijn aangesloten. Naast sale items, worden ook alle nieuwe collecties getoond.

Landelijke koppeling van artikel en koper
Het voordeel van deze opzet, is dat onverkochte artikelen vanuit alle locaties in Nederland gekoppeld kunnen worden aan klanten die deze artikelen normaal gesproken niet zien. “We geloven dat er voor ieder artikel een passende match is”, legt Wouter Kokken, oprichter van To Be Dressed uit. “Een winkel in Groningen kan voor dat laatste paar prachtige Floris van Bommel schoenen in maat 45 de juiste kandidaat niet vinden, maar door onze webshop wordt de perfecte match tot stand gebracht in hartje Amsterdam.” Een maatschappelijk verantwoorde visie, die behalve de juiste koopjes onder de aandacht brengt, ook de overschotten in de winkels opruimt.

Hoe relevanter jouw mail is, hoe hoger je conversie
Dat deze visie meer mogelijkheden biedt buiten de webshop om, was To Be Dressed al snel duidelijk. Zij wilden meer omzet genereren via e-mail marketing en kwamen dus al snel terecht bij MailCampaigns. Een slimme zet. “Als je artikelen wil gaan koppelen aan kopers, heb je informatie nodig van je contacten”, vertelt Rens, Campagne Specialist bij MailCampaigns. “Die informatie moet je vervolgens op de juiste manier gaan inzetten, zodat je alleen relevante artikelen laat zien. Hoe relevanter jouw e-mail is, des te hoger je conversie.”

Het is de expertise en begeleiding van een eigen projectteam, die To Be Dressed voor MailCampaigns lieten kiezen. En natuurlijk de commitment op resultaat. Om die resultaten te behalen, is goed gekeken naar de wens van de klant en een strategie opgezet die gericht is op die wensen en doelen. Onderdeel van deze strategie is een engagementcampagne met profielverrijking om uiteindelijk gepersonaliseerde e-mails te versturen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht