Today ontwerpt nieuwe visuele identiteit Woonstede
Na een pitch procedure heeft Woningcorporatie Woonstede gekozen voor ontwerpbureau Today voor het vernieuwen van haar visuele identiteit. Aanleiding hiervoor was de ontstane discrepantie tussen de bestaande en gewenste identiteit van Woonstede. Die huisstijl ging op al ruim 30 jaar mee en was toe aan een onderhoudsbeurt. Dit werd versterkt door een nieuwe strategische koers die de coöperatie had opgesteld. Het 75-jarig bestaan van Woonstede was daarbij een geschikt moment om de nieuwe identiteit te lanceren.
Om optimaal aan te sluiten bij de doelgroepen voerde Today diverse kwalitatieve interviews uit met diverse stakeholders. Deze input vormde samen met de bestaande strategische documentatie het uitgangspunt voor de vernieuwing. Het bureau definieerde de nieuwe pay-off ‘Ruimte voor jou’. Een allesomvattende zin die laat zien dat een huis niet slechts een verblijfplaats is, maar een plek die ruimte geeft aan geborgenheid, ontwikkeling en voorspoed.
Deze essentie is ook door vertaald naar een iconisch beeldmerk, dat de basis vormt van de rest van de branding. Het logo heeft een herkenbare vorm met meerdere betekenissen. Je kunt het zien als een pinpoint waarmee je jouw plek op de kaart markeert, een schild dat beschermt, maar ook een omgekeerd huis. Deze opvallende vorm is de basis voor de beeldtaal en toepassingen in de aangescherpte visuele identiteit.
Over Woonstede
In het hart van Nederland, op het kruispunt van grootschalige landbouw, schitterende natuur en toenemende verstedelijking biedt woningcorporatie Woonstede zo’n 12.000 huishoudens een betaalbaar huis. Ze helpen huurders elke dag van hun huis een thuis te maken. Dit doen ze door het bouwen van toekomstbestendige huizen en veerkrachtige wijken in regio Foodvalley, waaronder de gemeente Ede en Scherpenzeel.
www.woonstede.nl
Over TODAY
Today is een award-winning branding agency uit Utrecht en bestaat uit een hecht team van 20 creatief strategen, (digital) designers, illustratoren en projectmanagers. Met scherpe strategie, eigenzinnig design en vol energie ontwikkelen ze onderscheidende merken die klaar zijn voor de toekomst: Bright brands start Today.
www.today.nl
—————————– EINDE PERSBERICHT————————————-
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.