Industry Wire

Geplaatst door T.O.M. bv

T.O.M. bv in de top vijf van snelst groeiende webwinkels van Nederland

Bladel – Gisteravond is Tom Omnichannel Management bv uitgeroepen tot het vijfde snelst groeiende e-commercebedrijf van Nederland. Het eindigde op de vijfde plek tijdens de uitreiking van de Shopping Award Ecommerce50. Dat werd bekend tijdens het Shopping Award Gala in Hotel Huis ter Duin in Noordwijk.

Knappe prestatie
Eerder deze maand werd de top vijftig teruggebracht tot een top tien. Consultancybureau EY deed bij deze tien finalisten een onafhankelijk onderzoek naar het businessmodel, de vermogenspositie en financiering om de mate van duurzame groei vast te stellen. T.O.M. bv kwam als nummer vijf uit de bus. CEO Tom te Riele: ‘We deden voor het eerst mee met de Shopping Awards, dus we zijn heel tevreden met deze plek in de top vijf. Nederland telt ruim 37.000 webshops en T.O.M. bv behoort tot de vijf snelst groeiende webshops van ons land. Een prestatie waar wij enorm trots op zijn. Het is de kroon op het werk van het totale TOM-team!

Hét online warenhuis van Nederland
Te Riele: ‘Door de slimme combinatie van verschillende online en offline verkoopkanalen laten we ieder jaar een stabiele, duurzame groei zien.’ De nummer vijf van de Ecommerce50 is niet van plan om stil te zitten: ‘We zijn een familiebedrijf met een groot sociaal hart. We willen uitgroeien tot hét toonaangevende online warenhuis in de vrijetijdssector, waarbij de klant de keuze heeft uit de meest complete, brede en betaalbare assortimenten in deze sector. De afgelopen jaren hebben we ons gefocust op klantbeleving en klantbelang en dat betaalt zich nu uit.’

Volledig omnichannel
T.O.M. bv heeft acht webshops op het gebied van fietsen, fietsonderdelen en –accessoires, speelgoed, sport-, casual- en outdoorartikelen, sportmerchandise, autoaccessoires, brillen en boeken. Daarnaast heeft het een fysieke winkel in Tilburg, een online groothandel en verkopen ze via (internationale) marktplaatsen als Amazon, Blokker, bol.com, CDiscount, Real.de, VidaXL en Wupti. Sinds 2016 werkt T.O.M. bv volledig omnichannel. Het assortiment bestaat uit ruim 123.500 unieke producten die allemaal op voorraad liggen in de eigen magazijnen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht