Geplaatst door TOM

TOM stijgt fors in Twinkle100

Bladel, 14 oktober 2021 – Tom Omnichannel Management (TOM) uit Bladel is dit jaar maar liefst 19 plekken gestegen. In 2020 behaalde de onderneming nog een 69e plek. Dit jaar is TOM te vinden op de 50e plek in de lijst.

Twinkle100

De Twinkle100 rangschikt e-commercebedrijven in Nederland op omzet. TOM stijgt dit jaar 19 plekken.
CEO Tom te Riele: ‘De stijging van 19 plekken naar de 50e plek is echt een bijzondere prestatie als je bedenkt dat er tienduizenden webshops in Nederland zijn. Al deze webshops hebben het afgelopen jaar een enorme groeispurt gehad door de invloed van corona op e-commerce. We zijn dan ook ontzettend trots op deze prestatie van onze mensen en zeer blij met de vele klanten die bij ons besteld hebben. Momenteel werken we al hard aan mooie plannen voor het jaar 2022 waarin TOM een heel eigen gezicht zal gaan krijgen richting het brede publiek.’

Internationale groei

In 2005 is TOM begonnen als kleine fietsenwinkel in Tilburg, inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een internationaal e-commercebedrijf met vijftien webshops, dertien warehouses en 600 medewerkers. De webshops van de onderneming zijn inmiddels vertaald naar zes talen: Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans en Pools. Het e-commercebedrijf levert aan maar liefst 28 landen in Europa. Kortom, de focus van het bedrijf is door de jaren heen verschoven van het plaatselijke Tilburg naar heel Nederland inmiddels naar Europa. ‘Mogelijkheden om nog verder uit te breiden zien we genoeg. Nieuwe landen, talen, segmenten en assortiment. Door een als maar specifieker en completer assortiment in de vrijetijdssector te bieden, kunnen we de klant steeds optimaler bedienen. Met TOM maken wij vrijetijd net een stukje leuker!’

Continu inspelen op trends

‘Door te letten op trends spelen we in op de vraag in de markt. En met ons eigen merk AMIGO zijn we in staat om dit echt snel te doen. We spotten de trend en gaan aan de slag,’ aldus Te Riele. Zo is bijvoorbeeld de markt voor elektrische fietsen de afgelopen jaren hard gegroeid. In 2019 werden er al meer elektrische fietsen verkocht dan stadsfietsen. Voor TOM een duidelijk signaal om hierop in te spelen. In 2020 bracht de Brabantse onderneming een eerste collectie elektrische fietsen van het eigen merk AMIGO op de markt. Dit is in 2021 uitgebreid met meerdere collecties elektrische fietsen voor mannen en vrouwen. Mede door deze constante oplettendheid valt TOM in binnen- en buitenland op. Het laatste bewijs hiervan is de forse stijging in de Twinkle100.