Geplaatst door TomTom

TomTom API´s in de nieuwe locatiediensten van Microsoft Azure

TomTom (TOM2) breidt zijn bestaande samenwerking met Microsoft verder uit. De Azure-klanten van Microsoft hebben nu direct toegang tot de locatiediensten van TomTom, welke zijn geïntegreerd in het Azure-cloudplatform.

Als onderdeel van Azure Location Based Services (LBS) kunnen klanten nu onder het merk Microsoft Azure werken met een breed scala aan TomTom API-diensten. Het gaat om API-diensten als zoeken en geocoderen, routing, verkeer en kaarten. De samenwerking met Microsoft op het gebied van locatietechnologie biedt het bedrijf een voorsprong op de concurrentie op het gebied van cloud computing. “TomTom voorziet ons van de infrastructuur om updates snel en stapsgewijs aan onze klanten te bieden. We kunnen hen daardoor altijd van de meest actuele informatie voorzien,” zegt Sam George, partner-directeur van Azure IoT. “We zijn enthousiast over deze samenwerking en de voordelen die het oplevert voor onze miljoenen Azure-gebruikers. Daarnaast geloven we dat de samenwerking een grote impact zal hebben op de technologische ontwikkelingen.”

Voor meer informatie: http://corporate.tomtom.com/releasedetail.cfm?releaseid=1049912