Geplaatst door RouteLogic

Tool helpt pakketbezorgers overleven in brandstofcrisis

Ermelo, 28 maart 2022 – RouteLogic is per direct gratis beschikbaar voor iedereen die zelf eenvoudig online bezorgroutes wil plannen. Bezorgers besparen hiermee tot 40% op brandstof, rijtijd en CO2-uitstoot. Het is de eerste routeplanner die duurzamer bezorgen op deze schaal mogelijk maakt.

Nieuwe routeplanner realiseert tot 40% besparing

Het plannen van de meest efficiënte route is voor elke pakketbezorger een grote uitdaging, helemaal met de brandstofprijzen van dit moment. Elke onnodige kilometer zorgt voor extra brandstofkosten, CO2-uitstoot en wachttijd voor de klant. Bovendien kost het plannen van die route ook weer extra arbeidsuren. RouteLogic berekent eenvoudig de optimale route voor bezorgers. Die besparen hiermee 30 tot 40% op brandstof, rijtijd en CO2-uitstoot.

Minder kosten en meer service

RouteLogic biedt nog veel meer voordelen. Planners voeren eenvoudig alle opdrachten in, die automatisch worden verdeeld over de beschikbare voertuigen. Chauffeurs krijgen vervolgens direct de beste route, die ze makkelijk met de chauffeurs-app kunnen rijden. Tot slot weten klanten via track & trace precies binnen welk tijdsvak van een uur de bezorger komt. Geen gemiste pakketjes en onnodige dubbele ritten meer dus.

Makkelijker werken voor bezorgers

Het pakketvolume voor bezorgers neemt al jaren toe en COVID-19 heeft deze ontwikkeling nog eens versneld. Bezorgers staan daarmee elke dag voor grote uitdagingen, die de komende jaren niet minder zullen worden. Daarom helpt RouteLogic bezorgers met een oplossing die het werk vandaag al makkelijker maakt: de routeplanner is vanaf nu gratis te gebruiken op routelogic.io.

______________________________________________________________

Over RouteLogic

RouteLogic is een initiatief van founder Niels Callenbach, eigenaar van digital agency OrangeTalent. “Een paar jaar geleden zag ik een opdrachtgever enorm worstelen met zijn routeplanning. Zijn vraag sloot perfect aan op een van onze grote ambities: innovatieve en duurzame oplossingen maken, waar zowel onze planeet als bedrijven beter van worden. RouteLogic is daar het perfecte voorbeeld van. En met de actuele, torenhoge brandstofprijzen komt deze oplossing geen moment te vroeg.”