Geplaatst door Topclick - Nederland BV

Topclick introduceert Chat voor klanten.

Het principe van Chat is de laatste jaren voldoende bekend geworden. De techniek van IM (instant messaging) werd vooral toegepast in niet zakelijke omgeving of als passieve optie; de klant kon een vraag stellen en direct antwoord krijgen. Nieuw en nog nauwelijks toegepast is actieve chat. Een webmaster ziet wanneer en waar een website bezoeker zich op zijn website bevind. Op een goed gekozen moment kan de medewerker de bezoeker benaderen en zijn hulp aanbieden. Juist actieve chat heeft zich bewezen als een zeer effectief middel om een website bezoeker tot klant te maken. Ondernemingen als verzekeraars, grote online shops, e.d. maken al gebruik van actieve chat – en claimen opvallend goede resultaten.
“Vanaf het eerste moment waren we bij Topclick gecharmeerd van de mogelijkheden met chat” aldus Kees Mudde, directielid van Topclick, “…maar de uitdaging was om Chat voor onze adverteerders bereikbaar en toepasbaar te maken. Topclick klanten vragen ons vaak hoe nog meer rendement uit hun website gehaald kan worden. Met Topclick chat wordt een belangrijke antwoord gegeven : zoek je website bezoeker op en presenteer jezelf als virtuele verkoper.”
De functie is vrij beschikbaar voor elke Topclick klant. Daarbij is bedacht dat de gemiddelde MKB-er zijn website niet constant in de gaten kan houden: Topclick chat werkt alleen als iemand beschikbaar is om bezoekers te woord te staan – en de ondernemer kan dit zelf inregelen. Veel belangrijker is dat er voor het installeren geen moeilijke toeren uitgehaald hoeven te worden. Topclick kan de optie zonder tussenkomst van de klant inrichten; alleen een linkje downloaden en men kan direct aan de slag. Met het aanbieden van deze contactoptie heeft Topclick een uniek tool geïntroduceerd voor haar online adverteerders in Nederland.