Geplaatst door Oracle

Topigs Norsvin versnelt modernisering met Oracle Cloud Infrastructure

Wereldleider op het gebied van varkensgenetica gebruikt Oracle Base Database Service op OCI voor wereldwijd onderzoek

Utrecht, 16 april 2024 – Oracle kondigt vandaag aan dat Topigs Norsvin, een toonaangevende leverancier van genetisch onderzoek en advies bij varkens, Oracle Cloud Infrastructure (OCI) gaat gebruiken voor zijn wereldwijde onderzoeks- en fokactiviteiten. Topigs Norsvin heeft voor OCI gekozen vanwege de uitstekende prestaties, hoge beschikbaarheid en lage kosten. Hierdoor kan het bedrijf zijn activiteiten verder opschalen en de integratie van nieuwe technologieën, zoals AI en machine learning, in de onderzoeksprocessen opnemen.
Topigs Norsvin is actief in meer dan 50 landen in Europa, Azië, Afrika en de Verenigde Staten. Het bedrijf verzamelt prestatie- en productiegegevens van individuele varkens, waaronder vruchtbaarheid, vleeskwaliteit, sterkte, ziekteresistentie en voerefficiëntie, en gebruikt die voor selectie en fokkerij zodat varkenshouders telkens een betere generatie varkens in hun stal hebben. Het bedrijf maakt voor de fokkerij en haar omvangrijke onderzoeksprogramma gebruik van een database met de gegevens van meer dan 55 miljoen individuele dieren.

Met haar fokkerij en onderzoek helpt Topigs Norsvin de productiviteit en duurzaamheid van de varkenshouderij te verbeteren, evenals het dierenwelzijn. Het werk heeft invloed op de productie van meer dan 176 miljoen varkens per jaar.

Topigs Norsvin gebruikt OCI om onderzoekssystemen uit te voeren, waaronder de centrale onderzoeksdatabase die draait op Oracle Base Database Service, evenals aangrenzende en op maat gemaakte Oracle APEX-applicaties die data-analyse ondersteunen op de vijf onderzoeksplatforms van het bedrijf: genetica en genomica, voer en voerefficiëntie, gezondheid en dierenwelzijn, vlees- en karkaskwaliteit en voortplanting.
“Onze migratie naar Oracle Base Database Service op OCI vertegenwoordigt een stapsgewijze verandering in de manier waarop we onze onderzoeks- en veredelingsactiviteiten uitvoeren”, zegt Els van Eekelen, Manager IT Breeding & Genetics bij Topigs Norsvin. “OCI biedt ons een krachtig platform voor het uitvoeren van geavanceerde data-analyses. Het biedt ons middelen waarmee we snel kunnen opschalen, onze processen kunnen innoveren en sneller diensten aan onze klanten kunnen leveren. We zien nu al de impact van OCI op onze activiteiten, waaronder betere serviceprestaties, grotere operationele flexibiliteit en schaalbaarheid.”
Door de migratie naar OCI heeft Topigs Norsvin toegang tot flexibele, veilige en krachtige rekenkracht waarmee het de vertraging van analysetoepassingen kan verminderen en de doorlooptijd van onderzoek en waardering aanzienlijk kan verbeteren. Bovendien stelt OCI Topigs Norsvin in staat de operationele kosten te verlagen en de IT-efficiëntie en duurzaamheid te verhogen.
“Het werk van Topigs Norsvin heeft een enorme impact op een snelgroeiende wereldwijde industrie. Hun behoeften evolueren snel – op het gebied van groei en schaal, maar vooral rond de adoptie van nieuwe technologieën om het werk uit te breiden, processen te moderniseren en capaciteit op te bouwen”, aldus Wilfred Scholman, Country Leader van Oracle in Nederland. “We zijn verheugd om de kracht en flexibiliteit van Oracle Base Database Service op OCI te leveren om Topigs Norsvin te ondersteunen bij het opschalen en leveren van hun volgende generatie onderzoeksdiensten. Met OCI kan Topigs Norsvin de diensten aan zijn klanten snel uitbreiden.”
De implementatie wordt beheerd door Transfer Solutions, lid van het Oracle PartnerNetwork.
Over Oracle
Oracle biedt geïntegreerde applicatiesuites en een veilige, autonome infrastructuur in de Oracle Cloud. Bezoek www.oracle.com voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL).
Handelsmerken
Oracle, Java, MySQL en NetSuite zijn geregistreerde handelsmerken van Oracle Corporation. NetSuite was het eerste cloudbedrijf dat het nieuwe tijdperk van cloud computing inluidde.