Geplaatst door Trend Micro

Trend Micro onthult nieuwe mogelijkheden voor cyberrisicobeheer

Amsterdam, 22 april 2024 – Trend Micro, leider in cyberbeveiliging, kondigt de beschikbaarheid aan van AI-gestuurde mogelijkheden voor cyberrisicobeheer op zijn platform Trend Vision One. Trend Vision One integreert meer dan 10 industriële technologie-categorieën in één aanbod, waardoor beveiligings-, cloud- en IT-operation-teams risico’s proactief kunnen beheren.

Het resultaat is eenvoudiger beheer van de levenscyclus van cyberrisico’s, inclusief ontdekking, risicobeoordeling, prioritering en herstel. Hierdoor krijgen gebruikers veel meer mogelijkheden dan met oudere tools voor het beheer van aanvalsoppervlakken.

Het organisatiebestuur beschouwt cyberrisico’s steeds vaker als onderdeel van de bredere strategie voor risicobeheer. Dit omdat recente regelgeving zich specifiek richt op de houding en het risicoprofiel van organisaties op het gebied van cyberbeveiliging. Trend helpt CISO’s om risico’s vroegtijdig en effectiever aan bedrijfsleiders te communiceren en zorgt ervoor dat overbelaste IT-teams workflows kunnen stroomlijnen en prioriteren, en herstel kunnen centraliseren met een ongekende mate van inzicht.

Kevin Simzer, COO bij Trend: “Er is nog altijd een toenemende vraag naar meer inzicht in het aanvalsoppervlak. We zien dan ook een toename van buzzwords zoals ‘platformisering’. Klanten willen echter geen aan elkaar gehecht platform. Ze willen écht inzicht en in staat zijn om risico’s effectief te beoordelen. Trend is nog verder gegaan en zorgt er niet alleen voor dat organisaties weten waar de meest kritieke risico’s zich bevinden, maar ook hoe ze deze kunnen beperken en verhelpen. Nu we zien dat de adoptie van Trend Vision One de afgelopen maanden sterk is toegenomen, weten we dat beveiligingsleiders en de bredere beveiligingsindustrie duidelijk aan boord zijn.”

De nieuwe AI-gestuurde mogelijkheden voor cyberrisicobeheer die worden aangeboden via Trend Vision One Attack Surface Risk Management (ASRM) bieden beveiligingsteams uitgebreide, nauwkeurige en continue risicobeoordeling voor de gehele bedrijfsomgeving. Dit markeert een enorme sprong voorwaarts ten opzichte van de geïsoleerde risicovisies en vaste beoordelingen die nog vaak gebruikelijk zijn bij leveranciers van point solutions en aan elkaar gehaakte acquisitiebenaderingen.

“Als onderdeel van het Trend Vision One-platform elimineert Attack Surface Risk Management blinde vlekken voor geconsolideerd inzicht in en beheer van risico’s”, aldus Michelle Abraham, Research Director, Security and Trust bij IDC. “De toevoeging van extended detection and response (XDR) en identiteitstelemetrie versterkt de kracht van Attack Surface Risk Management en helpt organisaties hun veerkracht tegen cyberaanvallen op te bouwen, het aanvalsoppervlak te minimaliseren en zero trust-implementaties te ondersteunen.”

Proactief cyberrisicobeheer is cruciaal voor bedrijfsleiders, bestuurskamers en overheidsorganisaties. Zeker nu het aantal inbraken en de impact ervan toenemen – en nu cybercriminelen zich wenden tot AI om de doeltreffendheid van hun aanvallen verder op te voeren.

Bezoek de website voor meer informatie over Trend Vision One Attack Surface Risk Management.

Over Trend Micro

Bij Trend Micro draait alles om het creëren van een wereld waarin we digitale informatie veilig kunnen uitwisselen. Wij zijn van mening dat cyberrisico’s ook bedrijfsrisico’s zijn, en stellen organisaties in staat om volledig inzicht te krijgen in hun digitale assets om beter begrip te krijgen van hoe goed ze beschermd zijn en waar ze hun investeringen moeten prioriteren om deze risico’s te verlagen.
Trend Micro helpt organisaties cyberrisico’s te verlagen door te anticiperen op wereldwijde veranderingen in moderne infrastructuren, evoluties in bedreigingen, verschuivingen in gebruikersgedrag en vooruitgang in de ontwikkeling van applicaties. Het bedrijf helpt klanten om hun cyberbeveiliging te transformeren van het gebruik van geïsoleerde technologieën naar een uniform beveiligingsplatform dat digitale transformatie, samenwerking tussen hybride teams, SOC-modernisering, consolidatie van leveranciers en operationalisering van zero trust-strategieën versnelt, en tegelijkertijd integreert met hun bestaande investeringen en partnerecosysteem.
Ons platform en services worden ingezet door meer dan 500.000 zakelijke klanten in 175 landen en worden erkend door branche-analisten.