Industry Wire

Geplaatst door TRIMM

TRIMM en Grolsch winnen gouden Dutch Interactive Award

Enschede, 3 november 2020 – TRIMM en Grolsch hebben een gouden Dutch Interactive Award (DIA) gewonnen in de categorie Digital Transformation. De DIA is in Nederland de belangrijkste prijs voor digitaal werk. Het internetbureau uit Enschede kreeg de prijs voor het portaal waarin Grolsch online samenwerkt met de horeca-ondernemers. Marc Woesthuis, directeur TRIMM: “We zijn trots dat na een periode van intensieve samenwerking door de teams van Grolsch en TRIMM dit leidt tot een mooie erkenning”.
De jury motiveerde de keuze als volgt: “De manier waarop complexe analyses op een gebruiksvriendelijke wijze zijn weergegeven oogst waardering”.

Met een breed portfolio aan merken en bieren begeeft Koninklijke Grolsch zich in een traditionele markt waarin horeca en retail de belangrijkste kanalen zijn. Langzaamaan groeit echter de rol van digital en e-commerce. In de B2B-wereld nemen de verwachtingen merkbaar toe. TRIMM heeft samen met Grolsch het Grolsch Horeca Portal ontwikkeld. Een innovatief, online platform die de horecaondernemers van Grolsch ondersteunt met selfcare, data en de daarbij behorende data-analyses. Het geeft Grolsch een platform waarmee zij ook in de periode na Covid-19 in staat is horeca-ondernemers te ondersteunen én nieuwe klanten te werven.

Het uitgangspunt voor het online platform was het creëren van een verlengstuk voor de relatie tussen Grolsch en haar B2B klanten, de horecaondernemers. Het portal biedt voordelen op verschillende vlakken: meer business uit bestaande relaties, het efficiënter en 24/7 behandelen van klantvragen, een verbeterde samenwerking met de accountmanager, het samenbrengen van verschillende afdelingen en het creëren van één centrale plek met alle online tooling. Het platform is opgebouwd vanuit de klantreizen van de verschillende gebruikers, daardoor ondersteunt het portal de accountmanager naadloos in zijn of haar dagelijkse werkzaamheden.

De Dutch Interactive Awards werden dit jaar voor de elfde keer uitgereikt en zijn een initiatief van Emerce en de branchevereniging voor internetbureaus DDA.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht