Industry Wire

Geplaatst door Trustpilot

Trustpilot lanceert nieuwe brand identity met het oog op de toekomst

* Nieuwe look ‘n feel gaat gepaard met de missie om bedrijven en consumenten samen te brengen, om zo voor iedereen steeds betere ervaringen te creëren.

KOPENHAGEN, LONDEN EN NEW YORK – Trustpilot is de wereldwijde marktleider op het gebied van reviews. Na een jaar van onderzoek en samenwerkingen met diverse consumenten en bedrijven, heeft Trustpilot zijn nieuwe brand identity gelanceerd. De nieuwe huisstijl, het logo en andere visuele elementen sluiten aan op de nieuwe missie van Trustpilot: bedrijven en consumenten samenbrengen om zo voor iedereen steeds betere ervaringen te creëren.

“We begeven ons in het tijdperk waarin de stem van de consument zwaarder weegt dan ooit tevoren. Toonaangevende bedrijven innoveren sneller en creëren een grotere affiniteit met hun merk als zij gehoor geven aan de wensen en behoeften van hun klanten,’’ aldus Peter Mühlmann, oprichter en CEO van Trustpilot. “Dit doen zij door klanten hun ervaringen te laten delen op ons platform, om vervolgens goed naar de feedback te luisteren en ermee aan de slag te gaan. Later dit jaar zullen we diverse nieuwe producten en functies lanceren. Dit alles maakt Trustpilot voor mij het krachtigste reviewplatform ter wereld.’’

Trustpilot is en blijft een gratis platform dat voor iedereen toegankelijk is. In lijn met zijn missie zal het bedrijf diverse functies en upgrades uitrollen, die meer transparantie moeten bieden in de manier waarop reviews verzameld en beheerd worden.

Trustpilot biedt bedrijven ook nieuwe functies aan voor het verbeteren van customer engagement, zoals de ‘Find Reviewer’-tool die bedrijven en consumenten in staat stelt om directer met elkaar te communiceren. Deze functie is na een geslaagde test nu publiekelijk beschikbaar. Tijdens de testfase is het aantal reviews dat gerapporteerd was omdat er problemen waren met verificatie en documentatie, met 50% afgenomen.

Trustpilot’s nieuwe merk en missie leggen de nadruk op het oplossen van hedendaagse problemen rondom vertrouwen, die spelen in het open internettijdperk.

“Het internet zoals we dat vandaag de dag kennen, is compleet anders dan toen Trustpilot tien jaar geleden werd gelanceerd en de hele e-commerceindustrie nog in zijn kinderschoenen stond,’’ aldus Glenn Manoff, Senior Vicepresident Brand bij Trustpilot.

“Voor de hedendaagse consument is een geweldige ervaring de norm en ze verwachten een fundamentele rol te spelen bij het vormgeven en verbeteren van de merken waar ze van houden. Als reviewplatform dat voor iedereen toegankelijk is en dat over toonaangevende technologieën en systemen beschikt om manipulatie en misbruik te voorkomen, bevinden we ons in een unieke positie om een samenwerking mogelijk te maken die leidt tot betere ervaringen, producten en bedrijven.”

Sinds Trustpilot werd opgericht in 2007, is e-commerce uitgegroeid van een industrie van €175 miljard, naar een verwachte totale opbrengst van bijna € 4,5 biljoen in 2021. Aangezien meer dan de helft van de volwassenen regelmatig reviews raadpleegt voordat ze tot een aankoop overgaan, zijn online reviews voor zowel bedrijven als consumenten van cruciaal belang.

Ga naar http://press.trustpilot.com/download/ om de nieuwe brand identity te downloaden. Voor meer informatie, ga naar https://nl.trustpilot.com/.

Voor meer informatie over Trustpilots samenwerking met de merkspecialisten van Venturethree, ga naar http://www.venturethree.com.

Over Trustpilot
Trustpilot is een wereldwijd reviewplatform dat voor iedereen toegankelijk is. Met ruim 45 miljoen reviews over 220.000 bedrijven, vormt Trustpilot de ideale plek voor consumenten om betrouwbare bedrijven te ontdekken en om feedback achter te laten. Bedrijven gebruiken Trustpilot voor het opbouwen van vertrouwen, om de conversie te verhogen en om hun vindbaarheid in zoekmachines te verbeteren. Onze missie is om bedrijven en consumenten samen te brengen, om zo voor iedereen steeds betere ervaringen te creëren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht