Geplaatst door Week van de Stenen Winkel’

Tweede editie van ‘Week van de Stenen Winkel’

Deurne, 19 april 2023 – In de week van 8 tot en met 14 mei vindt de tweede editie van ‘Week van de Stenen Winkel’ plaats. In deze week promoten lokale winkels door geheel Nederland en België het belang van fysieke winkels en doen zij iets bijzonders voor hun klanten: van een cadeautje bij aankoop tot het verloten van mooie prijzen.

Consumenten worden via deze actie opgeroepen om tijdens ‘Week van de Stenen Winkel’ een keertje extra een lokale winkel te bezoeken.

De initiatiefnemer van het evenement is Marian Bekkers, eigenaresse van retail-adviesbureau Kooplust. Zij heeft de krachten gebundeld met andere (retail)experts zoals Mirjam van Rees, Chantal Riedeman, Amy Vandeputte, Jessica de Block en Michèle van Wambeke om van dit initiatief een succes te maken op winkelvloeren in Nederland en België.

Daarnaast werkt de organisatie samen met diverse brancheverenigingen en retailorganisaties, zoals Dibevo, KNS en Euretco om het initiatief onder retailers te promoten.

Stenen winkels belangrijk voor leefbaarheid

“Heel wat stenen winkels hebben het de afgelopen jaren moeilijk gehad. Lockdowns, online shoppen en stijgende huren en kosten hebben hun sporen nagelaten. Waar de consument tijdens lockdowns meer aandacht had voor lokaal winkelen, neemt dit effect nu weer af. Terwijl stenen winkels juist ontzettend belangrijk zijn voor de leefbaarheid van steden en dorpen”, zegt Marian Bekkers.

‘Week van de Stenen Winkel’ vindt plaats van 8 tot en met 14 mei in winkels door heel Nederland en België. Er worden ongeveer 4.000 deelnemende winkels verwacht. Zij staan vermeld op de website www.weekvandestenenwinkel.com

8-14 mei: ‘Week van de Stenen Winkel’. Een week om de kracht van lokale stenen winkels te vieren. Meld je winkel gratis aan!