Industry Wire

Geplaatst door Twitter

Twitter neemt maatregelen om juiste voorlichting over Covid-19 te bevorderen

Twitter neemt proactief maatregelen om gebruikers te helpen bij het vinden van correcte gezondheidsinformatie over Covid-19, ook wel het coronavirus genoemd. De huidige maatregelen moeten ook het openbare gesprek over dit thema gezond houden. Om ervoor te zorgen dat mensen de juiste informatie krijgen van de juiste bron, intensiveert Twitter de interne en externe inspanningen om partnerschappen op te bouwen, hulpfondsen in te zamelen en pro deo-reclame-ondersteuning te bieden.. Daarnaast wordt de Covid-19 zoekprompt, inmiddels in meer dan 50 landen waaronder Nederland actief, eind deze week verder uitgerold in diverse landen. Ook werd recent al het reisbeleid voor het eigen personeel herzien.

De integratie van de Covid-19 zoekprompt wordt wereldwijd uitgebreid met als doel zoveel mogelijk gebruikers geloofwaardige, gezaghebbende content te tonen bovenaan hun zoekresultaten. De prompt werd zes dagen voor de officiële benaming in januari geïntroduceerd en wordt continu bijgesteld om te garanderen dat trefwoorden — waaronder veelvoorkomende spelfouten — de zoekprompt activeren.

In elk land waar dit initiatief is gelanceerd, werkt Twitter rechtstreeks samen met het nationale volksgezondheid agentschap of de Wereldgezondheidsorganisatie (@WHO). De proactieve zoekprompt met officiële lokale partnerschappen is inmiddels geïntroduceerd in bijna 50 landen over de hele wereld*, waarbij landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika en Sub-Saharisch Afrika aan het eind van deze week live gaan.

Het publieke gesprek beschermen
De kracht van een unieke open dienst tijdens een noodsituatie op het gebied van volksgezondheid is duidelijk. De snelheid en het grenzeloze karakter van Twitter biedt gebruikers een buitengewone kans om mee te praten en biedt hen toegang tot de meest recente informatie uit deskundige bronnen over de hele wereld.

Het wereldwijde Trust & Safety-team zet het zero-tolerance beleid met betrekking tot platformmanipulatie en alle andere pogingen om misbruik te maken van Twitter op dit kritieke moment voort. Tot op heden zijn er geen significante gecoördineerde platform manipulatie-inspanningen rond het virus te zien. Twitter blijft waakzaam en heeft aanzienlijk geïnvesteerd in de capaciteit om er proactief voor te zorgen dat trends, zoekopdrachten en andere gemeenschappelijke gebieden van de dienst worden beschermd tegen de opzettelijke verspreiding van onwaarheden. Daarnaast is de constructieve en open uitwisseling van informatie van overheden en academici waardevol om dit proces verder te optimaliseren.

#AdsForGood ondersteuning & extra bescherming
Op basis van het Twitterbeleid voor ongepaste inhoud wordt elke poging van adverteerders om de Covid-19-uitbraak opportunistisch te gebruiken om ongepaste advertenties te targeten stopgezet. Overheidsinstellingen die informatie over de volksgezondheid willen verspreiden, zullen toestemming krijgen om advertenties op Covid-19 te promoten.

Daarnaast worden Ads for Good-credits gegeven aan non-profitorganisaties. Hiermee kunnen ze campagnes opzetten om feiten te controleren en een zo breed mogelijk publiek te voorzien van betrouwbare gezondheidsinformatie.

Een voorbeeld is de ondersteuning van het de Spaanse organisatie @maldita_es en @malditobulo, die zich richt op het beperken van de impact van desinformatie op het publieke discours door middel van fact-checking en data-logistieke technieken. In Azië werkt Twitter samen met het Taiwan Fact Checking Center (@taiwantfc), dat Twitter gebruikt om IFCN fact-checkers over de hele wereld met elkaar in contact te brengen via #CoronavirusFacts. Zij werken in real-time om geloofwaardige informatie te vinden en geruchten in het Chinees te ontkrachten.

Het uitbreiden van partnerships
Het Twitter Global Public Policy team heeft directe communicatielijnen met relevante multinationale stakeholders, waaronder het WHO, diverse gouvernementele en publieke gezondheidsorganisaties en officials van over de hele wereld. Zo zijn zij er zeker van dat ze account-issues kunnen ondervangen, de juiste experts kunnen verifiëren en strategisch advies kunnen inwinnen om de kracht van Twitter ten volste te benutten.

Twitter staat in nauw contact met branchegenoten en zal alle relevante cross-functionele bijeenkomsten bijwonen. Als een unieke open dienst worden Twitter-gegevens elke dag gebruikt voor onderzoek en is de research hub publiek beschikbaar. Verdere #DataForGood-partnerschappen worden onderzocht om te beoordelen hoe Twitter-data het inzicht in noodsituaties op het gebied van de volksgezondheid nu en in de toekomst kunnen verbeteren.

Twitter verdubbelt donaties door werknemers
Intern is er een speciale Covid-19-campagnepagina opgezet via het donatieprogramma voor medewerkers ter ondersteuning van humanitaire hulp en hulpverlening over de hele wereld. Elke Twitter-medewerker kan doneren aan relevante non-profitorganisaties, waarbij Twitter donaties tot $2.000 per medewerker zal matchen.

Wat kan jij doen?
Op zoek naar advies over hoe je Twitter het beste kunt gebruiken tijdens dit soort situaties? Volg @WHO en het lokale ministerie van Volksgezondheid – zoek de gezaghebbende gezondheidsinformatie op en negeer ruis. Rapporteer iets verdachts of misbruik onmiddellijk aan Twitter. Het belangrijkste is eerst nadenken voorafgaand aan tweeten. Via Twitter Moments hebben we langere content samengesteld die helpt het volledige verhaal te vertellen over wat er wereldwijd rond Covid-19 gebeurt. Opvoeders en ouders kunnen hier de Twittergids voor mediageletterdheid raadplegen, die in samenwerking met @UNESCO is opgesteld.

Twitter is toegewijd aan het vervullen van de maatschappelijke rol en zal inhoudelijke updates blijven geven naarmate deze situatie zich verder ontwikkelt. Volg voor meer informatie @TwitterSafety en @Policy.

*Landen waarin de zoekprompt actief is: Argentinië, Australië, Bolivia, België, Brazilië, Canada, Chili, Colombia, Costa Rica, Denemarken, Dominicaanse Republiek, Ecuador, El Salvador, Finland, Frankrijk, Duitsland, Guatemala, Honduras, Hongkong, India, Indonesië, Ierland, Italië, Japan, Maleisië, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Nicaragua, Noorwegen, Panama, Paraguay, Peru, Filippijnen, Singapore, Zuid-Korea, Spanje, Zweden, Zwitserland, Taiwan, Thailand, Verenigd Koninkrijk, Uruguay, VS, Venezuela, Vietnam.

Deze informatie wordt u toegezonden door Glasnost in opdracht van Twitter. Voor vragen kunt u terecht bij Beau Moesman via +31 (0) 6 11 21 57 23.

Over Twitter
Twitter, Inc. (NYSE: TWTR) is wat er momenteel gebeurd in de wereld. Van belangrijk nieuws en entertainment van sport tot politiek, van grote events tot dagelijkse interesses. Als het gebeurt, gebeurt het eerst op Twitter. Twitter is waar het hele verhaal zich uiteen zet met live commentaar en waar live events tot leven komen zoals nergens anders. Twitter is beschikbaar in meer dan 40 talen over de gehele wereld. Toegang tot het platform is Twitter.com, mogelijk op diverse mobiele devices en via SMS. Voor meer informatie, bezoek about.twitter.com of volg @twitter. Voor meer informatie over het downloaden van de Twitter en Periscope apps, bezoek twitter.com/download en periscope.tv

Geen berichten meer ontvangen van ons? Klik hier

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht