Geplaatst door ULU

ULU neemt iMoto over voor verdere focus op Elektrificatie & Last Mile Delivery

ULU BV, producent en leverancier van voertuigtelematica, heeft overeenstemming bereikt over de overname van iMoto BV. De telematica hardware van iMoto BV is een waardevolle toevoeging aan de huidige ULU hardware- en data-infrastructuur.

iMoto ondersteunt de missie van ULU

De aanvulling van iMoto hardware zorgt voor één van de meest competitieve en geavanceerde hardware oplossingen in de huidige markt. Met deze overname speelt ULU in op de huidige mobiliteit trends, waarin elektrificatie en Last Mile Delivery leidend zijn. Cargo Bikes en Light Electric Vehicles zijn hier goede voorbeelden van. iMoto beschikt namelijk over een CAN bus databank van meer dan 1.000 verschillende soorten modellen voertuigen en fietsen.

Meer data voor iedere business

ULU integreert iMoto data in het platform. Op deze manier biedt ULU een compleet datapakket aan voor ieder voertuig en elektrische fiets. Klanten van ULU krijgen binnenkort toegang tot de complete dataset van iMoto, waaronder State of Charge, kilometerstand, actieradius, onderhoudsintervallen en meer.

Christian Kerssens, CEO van ULU BV: “Met iMoto ondersteunen wij kritische datapunten voor elektrische voertuigen, e-Bikes en meer. Hierdoor hebben we een completer aanbod voor traditioneel voertuigbeheer, een schaalbare oplossing voor elektrische voertuigen en spelen we in op nieuwe mobiliteitsvormen, zoals Last Mile Delivery.”

Hielke Ytsma, directeur van iMoto BV: “Het combineren van ULU-software en iMoto hardware zorgt voor een unieke propositie. In combinatie met de software- en cloudoplossingen van ULU ontstaat een zeer concurrerend product binnen de mobiliteitssector. Daarnaast bieden onze producten de oplossing om met de huidige elektrificatie trend mee te gaan.”

iMoto BV

iMoto is een wereldwijde hardware leverancier om voertuigen, e-Bikes en Last Mile Delivery assets te verbinden. Elektrische fietsen samen met de elektrificatie binnen iedere vloot is de nieuwe trend. De hardware zorgt voor de perfecte oplossing om inzicht te krijgen in deze voertuigen.

ULU BV

ULU is het alles-in-één mobiliteitsplatform, dat alle mobiliteitsdiensten met elkaar combineert, verbindt en verbetert in een concrete en veilige oplossing. Als telematicaleverancier is ULU erop gebrand om de technologie te leveren die past bij ieder vraagstuk. Met kantoren in Nederland, Verenigd Koninkrijk en China ontwikkelen zij hardware en software voor de gehele automotive branche.