Geplaatst door Panduit

Unica en Panduit investeren in strategische samenwerking voor datacenters

Panduit, leverancier van oplossingen voor netwerkinfrastructuren, heeft Unica Datacenters als Silver partner opgenomen in het wereldwijde Panduit ONE-programma. Voor beide bedrijven is deze partnerstatus de start voor een langetermijnsamenwerking. In eerste instantie gericht op de snel groeiende markt voor datacenters en computerruimtes, met uitbreidingsmogelijkheden naar de kantooromgeving, alsmede industriële en elektrotechnische infrastructuren.

Proactief communiceren en kennis delen
Unica Datacenters gaat vaker met Panduit samenwerken om beter te kunnen voldoen aan de behoeften en eisen van datacenterklanten. “Datacenters zijn bedrijfskritisch en moeten altijd met de beste oplossingen worden ontworpen en ingericht”, zegt Erwin Cremers, Sales Director Data Center Whitespace Solutions & Vendor Management van Unica Datacenters. “Daar kunnen wij met Panduit’s assortiment, ervaring, kennis en ondersteuning toekomstgericht invulling aan geven. Zij communiceren en delen hun kennis proactief en nemen de verantwoordelijkheid om klanten tevreden te stellen, die wij als partner 25 jaar systeemgarantie kunnen bieden.”

Intensiveren marktontwikkeling
“Het verheugt ons dat een aantal succesvol gerealiseerde datacenterprojecten heeft geleid tot het intensiveren van de marktontwikkeling met Unica Datacenters”, zegt Edward Lotterman, Key Account Manager – IT bij Panduit. “Door het team van ontwerpers en werkvoorbereiders te trainen en samen een businessplan op te stellen, kunnen wij beter anticiperen op de kansen en uitdagingen in een snel groeiende datacentermarkt. Unica Datacenters is voor Panduit een internationaal opererende partner, die behalve in de Benelux ook de intentie heeft om projecten daar buiten te realiseren. Een representatief voorbeeld daarvan is het datacenter van Palo Alto Networks.”