Geplaatst door Neighboursecure

Unieke Nederlandse app combineert buurtwacht-appgroep met alarmsysteem

Gaat het alarm af? De Nederlandse app Neighboursecure stuurt direct een appje naar de buren, die meteen een kijkje kunnen nemen. Zo hoeven alarmbezitters niet meer te wachten op het dure beveiligingsbedrijf dat pas veel later op de melding af komt.

“Neighboursecure combineert het alarmsysteem dat je al in huis hebt hangen, met de veiligheid van een buurtwacht-appgroep”, aldus oprichter Benoist Claassen.

Met de Neighboursecure-app stel je het alarm zo in, dat die bij het afgaan van het alarm contact opneemt met de alarmcentrale van Neighboursecure. Die stuurt direct een bericht naar de huiseigenaar én de buren die zijn aangesloten in de app. De alarmbezitter en de buren kunnen onderling direct afstemmen wie een kijkje gaat nemen, of wie bijvoorbeeld de politie belt.

Beter dan een beveiligingsbedrijf
Claassen: “Eigenlijk is het raar. Veel mensen kopen een alarmsysteem, maar stellen die dan zo in, dat je zelf de enige bent die een melding krijgt. Maar ja, jij bent bezig met een etentje en dus niet in de buurt. Of ze sturen de melding door naar een contractueel vastgelegd beveiligingsbedrijf. Maar die zijn duur, en komen volgens hun protocol vaak pas een kwartier na de melding kijken. Dan is het kwaad al geschied. Neighboursecure is een veel logischere oplossing: je informeert automatisch je buren. Die kunnen tenminste direct kijken.”

Maakt alle alarmsystemen slim
Neighboursecure werkt met vrijwel alle alarmsystemen die op de telefoonlijn zijn aangesloten, of de set nou van een beveiligingsbedrijf of een bouwmarkt komt. Het maakt een slimme alarmcentrale van alle budgetsystemen en bekende merken als Elro, Blaupunkt, Gigaset, Eminent, Smanos, Honeywell en eTiger-alarmsystemen.

60% inbraken in winterperiode!
Neighboursecure komt op precies het goede moment, direct na het ingaan van de wintertijd. Volgens de Nederlandse politie vindt 60 procent van de inbraken plaats in de donkere winterdagen tussen oktober en maart.

Claassen: “Cijfers hebben al uitgewezen dat er minder inbraken zijn in buurten waar WhatsApp-preventiegroepen zijn. Lang niet iedere buurt heeft zo’n appgroep, maar het mooie is dat je er voor Neighboursecure ook nog geen hoeft te hebben. Je nodigt eenvoudig je buren uit in de app en die krijgen vanzelf een bericht. Neighboursecure is de logische volgende stap voor het verbeteren van veiligheid van jezelf en de buurt.”

Neighboursecure is gratis te downloaden voor iOS en Android