Geplaatst door Unless

Unless bouwt aan inlevingsvermogen voor websites

Amsterdam, 29 oktober 2019 – Unless, het personalisatieplatform voor websites, heeft nieuwe toepassingen geïntroduceerd waarmee websites beter het empathisch vermogen van mensen kunnen nabootsen. Organisaties zijn daarmee in staat te voorspellen hoe websitebezoekers zich gaan gedragen. De nieuwe toepassing wordt gebruikt om websites in hoge mate te personaliseren.

De nieuwe feature voorspelt voor iedere bezoeker van een website de aandachtsspanne, de verwachte activiteit en de kans dat een bezoeker later terugkomt. “Als je iedere bezoeker aanspreekt op een persoonlijke manier, verbetert de aandacht enorm. Het gevolg is een betere interactie en een betere conversie. Maar dan moet je wel goed weten hoe iedere bezoeker in zijn vel zit. Is de bezoeker gehaast of juist niet, is het een actieve bezoeker, heb je zijn aandacht? Met machine learning kunnen we dat nu heel goed voorspellen”, vertelt Sander Nagtegaal, CEO van Unless.

Iedere bezoeker een eigen ervaring

Nagtegaal: “Het is te vergelijken met een verkoper die het gedrag van de persoon tegenover hem observeert en vervolgens zijn strategie aanpast. Iemand die steeds op zijn horloge of telefoon kijkt, heeft een lage aandachtsspanne. Het verkooppraatje moet dan kort en direct zijn. Dit geldt ook voor een website: je kunt bij een lage aandachtsspanne details weglaten en sneller een aanbieding doen. Als blijkt dat de engagement laag is, zul je ook aan bepaalde knoppen moet draaien om de verwachte activiteiten omhoog te schroeven.”

De voorspellingen worden gedaan door het gedrag van nieuwe bezoekers te vergelijken met eerdere bezoeken. Zo wordt er onder andere gekeken naar scrollsnelheid, skipping (wisselen tussen tabs en applicaties), viewport time (hoe lang een bezoeker naar een website kijkt) en view percentage (het percentage dat een bezoeker ziet van een pagina). Deze scores worden afgezet tegen het profiel van de bezoeker. Dit levert een patroon op dat het gedrag van nieuwe bezoekers voorspelt.

De algoritmes van Unless voorspellen al een tijdje de kans op succes van iedere individuele bezoeker. Het bedrijf kreeg hiervoor al een nominatie voor de Computable Awards in de categorie Best Digital & E-commerce Provider. “We blijven nieuwe ontwikkelingen lanceren. De volgende stap is om de achtergrond van bezoekers, persoonlijke eigenschappen en zelfs stemming te voorspellen”, aldus Nagtegaal.

Over Unless

Unless verbetert het begrip tussen mens en machine, door het specifiek afstemmen van digitale communicatie op ieder individu. Het platform voor online personalisatie laat websites zich aanpassen aan elke unieke bezoeker.

Unless, opgericht in 2016 in Amsterdam, wordt op meer dan 7000 websites toegepast. Het bedrijf wordt ondersteund door Block Party, Rockstart en verschillende individuele investeerders.

Meer informatie: https://unless.com