Geplaatst door UPLAB

UPLAB lanceert trefpunt voor short video influencers in Nederland

Amsterdam, 20 februari 2020 Short video marketing bedrijf UPLAB lanceert het eerste short video creator trefpunt in Nederland. Na een paar weken geleden zijn nieuwe talentmanagement- en mass media merk ‘many’ te hebben gelanceerd, tekende het bedrijf al met meer dan 10 invloedrijke Nederlandse creators die actief zijn op het platform TikTok.

Het creator trefpunt maakt deel uit van de Europese uitbreidingsplannen van het bedrijf dat zowel creators als merken op het short video platform Douyin (internationaal bekend als TikTok) helpt sinds de lancering van de app in 2016.

“UPLAB is opgericht met het doel om merken en creators te helpen hun verhaal te vertellen via user generated content”, zegt UPLAB mede-oprichter Erin Huang, die behoorde tot de eerste groep creators op de app Douyin (internationaal bekend als TikTok).

“Voor merken en creators is het een uitdaging om content te maken dat resultaat oplevert, maar tegelijkertijd ook relevant blijft op platforms zoals TikTok”, zegt UPLAB mede-oprichter Fabian Ouwehand. “Omdat we er vanaf het begin al bij de app betrokken zijn, hebben we geleerd dat de creators de belangrijkste asset zijn. Het is dus voor ons dan ook een natuurlijke keuze om uit te breiden via creators en hen een plek te bieden om zichzelf te verbeteren en persoonlijk te groeien”, legt hij uit.

Het trefpunt zal fungeren als een plaats waar de many creator community samenkomt om content te creëren, van elkaar te leren, nieuwe concepten te lanceren en persoonlijke coaching te krijgen.

UPLAB staat open voor partners die geïnteresseerd zijn in het lanceren van nieuwe concepten met short video creators of van plan zijn om aan de slag te gaan met short video platformen zoals TikTok.