Geplaatst door UPS

UPS Access Point-netwerk: alternatieve bezorg- en retourmethode tijdens feestdagen … En daarna!

Consumenten zijn lang niet altijd meer thuis op het moment van bezorging. Een belangrijke reden voor UPS om zijn netwerk continue te blijven ontwikkelen: in 2 jaar is het aantal UPS Access Point®-locaties in Nederland met meer dan 40% gegroeid. Het resultaat? Zo’n 1500 afhaalpunten die zowel het afhalen als retourneren van pakketten gemakkelijk maken voor de consument.

Gemak, tijdgebrek en het vermijden van drukke winkelstraten maken het doen van online aankopen onder consumenten populair. Met de feestdagen in het vooruitzicht, betekent dit een drukke periode voor de e-commerce markt. Dit brengt eveneens nieuwe uitdagingen met zich mee.

Diezelfde drukke consumenten zijn namelijk niet altijd thuis om hun aankopen in ontvangst te nemen. Een ongemak voor zowel voor de bezorger als consument. Voor de consument kan dit zelfs een belemmering zijn om een volgende keer weer aankopen online te doen. Het is dus niet vreemd dat consumenten de voorkeur geven aan alternatieve opties in plaats van levering aan huis*.

Alternatieve afleverlocaties kunnen inspelen op deze behoefte van consumenten om op een bereikbare locatie hun pakket altijd, wanneer het hun uitkomt, af te kunnen halen. De consument heeft niet alleen een prettige online aankoopervaring, ook de hedendaagse stadslogistieke uitdagingen komt het ten goede. Zo neemt het aantal bezorgritten en – stops af doordat de bezorger niet nogmaals terug hoeft te komen als een consument niet thuis is.

Op bijna 1500 locaties verspreid in Nederland biedt UPS hun klanten de mogelijkheid om gebruik te maken van het wereldwijde UPS Access Point-netwerk.
Als onderdeel van dit netwerk, kunnen consumenten tijdens het aankoopproces gemakkelijk zien welke winkel in de buurt is aangesloten als afhaalpunt. Ook voor retourzendingen bieden de UPS Access Points uitkomst voor consumenten om in de buurt hun pakket af te geven, op elk gewenst moment van de dag. Daarnaast kunnen consumenten met de UPS My Choice tool hun zendingen aanpassen of opnieuw inplannen. Dit is efficiënt en simpel voor zowel bedrijven als de consument.

Ontdek hier meer over het UPS Access Point-netwerk.

______________________________________________

* https://solutions.ups.com/UPS-pulse-of-the-online-shopper-2019-LP.html?campaign_id=UAPPG900590