Geplaatst door TIQ

Urenregistratie-startup TIQ haalt investering van €310.000 binnen en krijgt titel Emerging App of the Year

08 december 2017 – De Amsterdamse startup TIQ kon zich geen betere afsluiting van 2016 wensen. Naast het sluiten van een investeringsronde van €310.000 mag het jonge bedrijf zich van Exact het komende jaar “Emerging App of the Year” noemen. Het team van TIQ mocht deze prijs in ontvangst nemen tijdens Exact Connect 2016, een evenement voor partners van Exact.

Nick Schils, oprichter van TIQ: “Allereerst ben ik ontzettend trots op ons team, het is geweldig om op deze manier erkenning te krijgen voor ons mooie product en bedrijf. Wij zijn er zeker van dat deze investering en award bijdragen aan onze verdere groei binnen het Nederlandse MKB segment.”

TIQ automatiseert het schrijven van uren door te koppelen met de software die je gebruikt om je werk te doen. Door deze slimme koppelingen toont TIQ aan het einde van de dag een overzicht van je activiteiten van die dag, verbonden aan de juiste klant of project. Met TIQ ben je in een minuut per dag klaar met je urenregistratie. Het vijfkoppige team van TIQ is alumnus van zowel de prestigieuze Microsoft Accelerator in Londen als Rockstart Accelerator in Amsterdam.

Na een eerdere ronde van €150.000 laat de nieuwe financieringsronde van €310.000 TIQ enerzijds toe om nieuwe wegen aan te boren om de groei te versnellen. Anderzijds blijven zij investeren in het product en in het team. Het potentieel voor TIQ is groot. Nick Schils: “De afgelopen maanden waren fantastisch. We laten mooie groei zien in de advocatuur en accountancy. Urenregistratie is een pijnpunt voor nagenoeg elk bedrijf dat op dossier- of projectbasis werkt. Eerder onderzoek wijst uit dat ongeveer 15% van alle billable tijd niet geschreven wordt. Met TIQ vinden we die verloren omzet terug voor onze klanten.”

Exact hecht veel waarde aan haar partnerkanaal, waarin externe partijen de software van Exact aanvullen met specifieke oplossingen of advies. TIQ is zo’n specifieke taakgerichte oplossing, en als Emerging App of the Year wordt TIQ onderscheiden als de beste nieuwe app in het Exact Online ecosysteem