Industry Wire

Geplaatst door URBN6

Utrechts marketingbureau en reisblogger slaan handen ineen om Nederlanders naar de stad te trekken

Utrecht, 14 juli 2020 – Met de start van de zomervakantie hebben marketingbureau URBN6 en reisblogger Travellust, samen met een tiental Utrechtse ondernemers, een social campagne en blog gelanceerd dat laat zien dat Utrecht ook nu een perfecte citytrip locatie is. Het doel van de samenwerking is om meer bezoekers naar de Domstad te trekken. Die zijn nu zeer welkom, want de Utrechtse binnenstad heeft bezoek nodig en snel.

De impact van corona op Utrecht
Het recente onderzoek van RetailSonar illustreert de enorme impact van de crisis. De initiatieven van retailers (#kooplokaal) en het overheidsadvies (vermijd onnodige

verplaatsingen) zorgen voor een schokeffect in het retaillandschap. Zo werd er in grote stadscentra zoals Amsterdam, Utrecht of Rotterdam 21% minder verkocht ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Terwijl winkels in Nederlandse kleine centra 12,5% beter presteerden. Klanten spenderen niet alleen meer tijd in de eigen regio, ze kopen er ook vaker. Lokaal winkelen is gemakkelijker dan voorheen en voelt psychologisch ook veiliger.

Utrechts initatief
Het marketingbureau URBN6 zag haar lokale retail- en horecaklanten strugglen en bedacht zo een leuke manier om ondernemers in de stad te helpen. De Utrechtse Lisette van Beek is professioneel reisblogger en heeft zo’n 25.000 Instagram volgers en 50.000 unieke bezoekers per maand op haar website. Haar reisverhalen en -posts worden gelezen door voornamelijk Nederlandstalige mannen en vrouwen tussen de 25 en 45 jaar oud. Lisette wilde altijd al een inspirerend verhaal schrijven over haar stad. De samenwerking was dan ook snel beklonken.

“Utrecht is altijd een fijne stad geweest om te bezoeken met het openbaar vervoer. Echter veel Nederlanders mijden nu het OV waardoor we veel dagjesmensen missen. Zij bezoeken liever in een kleinere stad of shoppen online. Aan de andere kant gaat 40% van de Nederlanders dit jaar ten opzichte van vorig jaar niet op vakantie (bron: NBTC-NIPO Research). En dat betekent een enorme potentiele groep die een citytrip kan overwegen. De bedoeling is om deze groep in beweging te krijgen, aldus Erica Kruissen, eigenaar URBN6.”

Samenwerking met Utrechtse ondernemers
Het reisverhaal bestaat uit een tweedaagse trip in Utrecht, waarbij diverse zomerse hotspots uitgelicht worden. Van gezellige horecaterassen, stadstranden, mooi parken, culturele bezienswaardigheden tot aan leuke shop adressen. Samen met ongeveer 13 ondernemers is het blog tot stand gekomen.

Kruissen en van Beek weten dat één blog niet voldoende zal zijn, maar ze hopen dat hun samenwerking zorgt voor meer creatieve initiatieven zoals deze. Ideeën over hoe we de stad nu aantrekkelijker kunnen maken zijn dan ook zeer welkom

link naar reisverhaal: https://www.travellust.nl/doen-in-utrecht/
www.urbn6.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht