Geplaatst door Briq Bookings

Utrechtse travel startup Briq Bookings sluit samenwerkingsovereenkomst met Amerikaanse marktleider

UTRECHT – De Utrechtse startup Briq Bookings is een partnership deal aangegaan met Clubspeed. De Amerikaanse marktleider in venue management software voor leisure en family entertainment centers gaat de slimme boekingssoftware voor het online boeken van tijdsloten aan al haar klanten aanbieden. In één klap krijgt de startup er daarmee een miljoenenpubliek bij. De winnaar van de Emerce Travel Startup Award 2019 weet hiermee binnen een jaar internationale expansie te realiseren.

Het jonge Utrechtse bedrijf biedt een slim en all-round marketing & boekingssysteem voor de leisure en travel sector waarmee er gemakkelijk en snel tijdsloten gereserveerd kunnen worden. De software maakt het mogelijk bezoekers te bereiken met gerichte en unieke aanbiedingen. Door verschillende activiteiten te combineren tot arrangementen en een geavanceerde planner verhoogt Briq het aantal en de waarde van online boekingen.

Family entertainment centers
Op dit moment richt de start-up zich voornamelijk op family entertainment centers: “Dat is alles van bowlingbaan tot klimbos”, licht Lubbers toe. “En dan het liefst centers met meerdere activiteiten, zodat onze slimme algoritmes een persoonlijk programma kunnen maken voor elke reservering.”

Iedereen een V.I.P ervaring
De leisure en travel markt beweegt al langer naar unieke en bijzondere ervaringen voor iedereen. En dat betekent dat toegang tot een attractie alleen niet meer voldoende is. Lubbers: “Disney zet hier vol op in. Het gaat om toegang en gegarandeerde en geplande ervaringen. De technologie is er klaar voor, dus eigenlijk is het heel gek dat je nog in de rij moet staan voor een achtbaan.”

Tijdsloten essentieel in COVID crisis
De toevoeging van de boekingssoftware van de Nederlandse startup versterkt daarmee de propositie van de Amerikanen aanzienlijk. Romir Bosu, CEO bij Clubspeed: “Samen hebben we de beste oplossing voor family entertainment centers. Online reserveren is een ‘must have’ waar onze klanten al een tijd naar vragen. Helemaal in een tijd van social distancing. Met Briq hebben we een partner gevonden waarbij we snel en goed aan deze vraag kunnen voldoen. Daar zijn we heel blij mee.”

Uitdaging
Ook voor Briq biedt de samenwerking kansen, maar ook zeker uitdagingen. Lubbers: “Het is waar we met zijn allen heel hard voor hebben gewerkt, maar het legt ook een enorme druk op ons team. We moeten het nu wel gaan doen! Dat is mooi en spannend. Daarnaast hopen we in de komende maanden het juiste talent te kunnen vinden om ons team op een gezonde manier te laten doorgroeien.”

Uitrol
De komende tijd werken de twee partijen aan de uitrol van de boekingssoftware bij klanten. Daarnaast zullen zij samen nieuwe klanten gaan aantrekken. Lubbers: “Het maakt ons ongelooflijk trots dat we vier jaar geleden heel klein zijn gestart als spin-off van de Kartfabrique in Utrecht. En dat onze oplossing straks gebruikt zal worden in Manchester, Orlando en Sydney. Deze samenwerking betekent ontzettend veel voor ons.”