Geplaatst door BNR

Vakjury Dutch Podcast Awards compleet

Na de bekendmaking van de genomineerde podcasts op 1 mei is nu de vakjury van de Dutch Podcast Awards compleet, onder leiding van voorzitter Michiel Veenstra. Naast de stem van het publiek bepaalt het oordeel van de vakjury de uiteindelijke uitslag. Ferry de Groot, radio-expert en bekende maker van de DikVoorMekaarShow, is aan de vakjury toegevoegd.

Vakjury
Bekende vertegenwoordigers uit de podcast-, media- en techindustrie nemen zitting in de vakjury van de tweede Dutch Podcast Awards:
• Michiel Veenstra, voorzitter (Programmadirecteur KINK)
• Nele Eeckhout (Podcastmaker en winnaar Beste Podcast van NL 2018)
• Wilbert Mutsaers (Head of Content bij Spotify)
• Ferry de Groot (Radio-expert & De Dik Voormekaar Show)
• Gert-Jaap Hoekman (Hoofdredacteur NU.nl)
• Elger van der Wel (Media-expert)
• Jim Jansen (Hoofdredacteur New Scientist)
• Joep van der Laan (Content & Experience Manager bij Mindshare)
• Lara Ankersmit (v/h Hoofd Digitaal NOS)
• Marion Oskamp (Podcastdokter NTR)
• Marvin Jacobs (Creative Director bij Airborne)
• Roos Abelman (v/h Newsroom, nu Spitsuur BNR Nieuwsradio)
• Wilbert Leering (Creative Director bij Stick)

Brand Story Award
De Brand Story Award wordt door de vakjury uitgereikt aan de podcast die het beste een verhaal van een bedrijf vertelt. Met de groei van de populariteit van het medium is een actueel thema het verdienmodel voor podcast-makers. Diverse initiatieven worden getest in binnen- en buitenland: zo zijn er reclameboodschappen, worden podcasts gesponsord en zijn de ‘host reads’ vooral in het buitenland al een fenomeen. In Nederland is de storytelling vanuit bedrijven, de zogenaamde brand story, in opmars.

Awardshow live op BNR vanuit Dauphine op 6 juni
De uitreiking vindt plaats op donderdag 6 juni 2019 in mediacafé Dauphine, waar de awards worden uitgereikt aan de beste podcast-makers van Nederland. De vakjury én het publiek bepalen welke podcast De Beste Podcast van Nederland wordt. Anno 2019 luisteren ruim 2,2 miljoen Nederlanders naar podcasts. En het aantal groeit de laatste jaren hard. Met de Dutch Podcast Awards wil BNR het medium en vooral de vele makers een extra stimulans geven. Grote winnaar van 2018 was de VPRO podcast-serie Bob, gemaakt door audiocollectief Schik.

Stemmen kan tot en met 4 juni via www.podcastawards.nl.

Voor meer informatie (niet voor publicatie): Sjors Fröhlich hoofdredactie@bnr.nl of Kris Sloot marketing@bnr.nl

Over BNR Nieuwsradio
BNR Nieuwsradio is dé nationale zakelijke zender en houdt ondernemend Nederland 24 uur per dag op de hoogte van al het nieuws. Live en on demand, via de radio en via podcasts. Fris en opgewekt van toon, altijd scherp en up-to-date. BNR Nieuwsradio zorgt voor snelle duiding en heldere verdieping. Topjournalistiek met intelligente programma’s, spraakmakende presentatoren, spannende debatten en speels vermaak.

Over FD Mediagroep
FD Mediagroep is de meest vooraanstaande nieuws- en informatiedienstverlener voor ondernemend Nederland. FD Mediagroep biedt ondernemers, bestuurders en beslissers toegang tot actuele, onafhankelijke en relevante informatie en het bijbehorende netwerk. Tot dit crossmediale mediabedrijf behoren: BNR Nieuwsradio, Het Financieele Dagblad, Fondsnieuws, Company.info, Energeia, Pensioen Pro en ESB.