Geplaatst door Validata

Validata wint Digital Disruption Award op de European Technology Awards

Amsterdam, 3 december 2021 – Op 2 december 2021 werden in het Ritz Hotel te Parijs, voor de tweede keer de European Technology Awards uitgereikt. Validata won tijdens de ceremonie de ‘Digital Disruption’ Award voor de snelle service en slimme software waarmee zij haar klanten ondersteunt tijdens hun onboarding en employment screenings.

‘Digital Disruption’ Award voor Validata’s SaaS-oplossing
Validata Group werd door een panel van onafhankelijke juryleden gekozen voor het aantonen van uitzonderlijke prestaties in een van de 24 categorieën tijdens de editie van de European Technology Awards van dit jaar. Validata Group weerspiegelt de kernwaarden van het programma – innovatie, succes en integriteit – en heeft bewezen een uitstekende digitale leider in haar vakgebied te zijn. Met haar SaaS-oplossing verbindt Validata (internationale) data partners, waardoor relevante persoonsgegevens snel, efficiënt en veilig kunnen worden gecheckt. Via Validata’s cloud-based technologie, kunnen kandidaten een screeningsproces doorlopen waar en wanneer hen dat uitkomt.

“We zijn verheugd dat we zijn erkend voor onze digitale prestaties in het veld”, zegt Harm Voogt, CEO bij Validata Group. “Ik ben buitengewoon trots op hoe we als bedrijf zijn gegroeid om klanten over de hele wereld te ondersteunen. Deze prijs weerspiegelt niet alleen ons harde werk, maar ook de visie van onze klanten.”

Continue ontwikkeling in de Europese technologiesector
De technologiesector verandert snel. Met name binnen de HR-sector heeft de strijd om het recruitment- en onboarding proces te digitaliseren en te personaliseren, veel bedrijven vooruit geholpen. Recente ontwikkelingen zoals de huidige COVID-19 pandemie hebben echter ook een ingrijpend effect op de sector. De pandemie heeft bedrijven laten zien dat digitalisering, personalisatie en uiteindelijk het bouwen van betrouwbare teams essentieel zijn naarmate meer mensen over de hele wereld op afstand werken. Het zijn immers mensen die het succes van een organisatie bepalen.
“Validata’s vernieuwende oplossing en recente groei zijn opmerkelijk”, aldus een jurylid van de European Technology Awards. “Hun ambitieuze visie, gecombineerd met een continue focus op innovatie en het vergroten van de eindklantervaring, onderscheidt hen als bedrijf.”

Europese technologieprijzen
Het Professional and Business Excellence Institute beloont bedrijven met uitstekende prestaties in verschillende sectoren. De European Technology Awards die vier award-divisies omvatten; Technology, Legal, Healthcare en Business erkennen het unieke succes en de innovaties van bedrijven op deze gebieden. Eerdere prijswinnaars van European Technology Awards zijn Accenture, Fujitsu en Eviation om er een paar te noemen. Het doel is om jaarlijks inspirerende professionals met verschillende achtergronden bij elkaar te brengen en kennis uit te wisselen.