Geplaatst door VCS Observation

VCS Observation is Elite Partner van Genetec

VCS Observation heeft de felbegeerde Elite Partner-status behaald bij Genetec: de toonaangevende, internationale ontwikkelaar en leverancier van beveiligingsoplossingen en –platforms.

Deze samenwerking bekroont een mijlpaal in de groei en ontwikkeling van het Waalwijkse bedrijf, dat landelijk bekendheid geniet als vooraanstaande leverancier van innovatieve beveiligingsoplossingen die naadloos integreren met het Genetec-platform. De partnerstatus biedt klanten in zowel de publieke als private sector o.a. de garantie dat VCS-medewerkers beschikken over complete knowhow over de Genetec-platforms.

Geüpgradede partnerschap
Om de Elite Partner-status te verwerven, geldt een groot aantal criteria. Denk aan specifiek opgeleide medewerkers, investeren in kennis, het bereiken van specifieke omzetdoelen en het bewijzen van expertise in cameratoezicht, videobewaking en toegangscontrole. Met dit geüpgradede partnerschap ondersteunt VCS een nog breder scala aan Genetec-oplossingen, waaronder toegangscontrole en inbraakdetectie. Met de Elite-status heeft VCS tevens het hoogste niveau van service en ondersteuning verworven. Dit betekent dat Genetec verzoeken vanuit VCS met voorrang in behandeling neemt.

Samen groeien
“Als VCS hebben wij ons aanbod de afgelopen jaren verbreed én verfijnd. Dit heeft in belangrijke mate meegespeeld bij het verkrijgen van de Elite Partner-status van Genetec. Deze benoeming bevestigt onze buitengewone expertise in het ontwikkelen en implementeren van op maat gemaakte oplossingen die de beveiligingsinfrastructuur van gemeentes, politie, ziekenhuizen en het bedrijfsleven aanzienlijk verbeteren. Het benadrukt onze toewijding om voortdurend te innoveren en oplossingen van topkwaliteit te leveren. We kijken ernaar uit om nóg nauwer samen te werken met Genetec”, zegt Carel ten Horn, Director Marketing & Sales van VCS.

Genetec’s Regional Sales Manager Roel Mulder vult aan: “VCS heeft sterke partnerschappen met lokale overheden, openbaar vervoersbedrijven en andere organisaties binnen de publieke sector. Zij zijn thuis in de openbare ruimte en steeds meer in de private sector. VCS heeft kennis in huis gehaald op tal van vakgebieden. Dit is essentieel, zodat projecten breder aangepakt kunnen worden. Door gezamenlijke projecten uit te voeren en in contact te komen met eindgebruikers, kunnen VCS en Genetec samen groeien en wederzijds succes bereiken.”

Bredere reeks mogelijkheden
Dankzij de geüpgradede samenwerking tussen Genetec en VCS profiteren klanten van een bredere reeks mogelijkheden om hun beveiligingsoperaties te verbeteren. Ten Horn: “Met de Genetec Elite Partner-status bevestigt VCS zijn positie als een vertrouwde en betrouwbare partner voor organisaties die op zoek zijn naar brede beveiligingsoplossingen. VCS blijft zich inzetten voor de ontwikkeling van geavanceerde totaaloplossing op het gebied van (sociale) veiligheid. Zodat we risico’s verminderen, bedreigingen detecteren en de veiligheid waarborgen voor overheden en organisaties.”

Duurzame partnerships
VCS staat voor duurzame partnerships met leveranciers. “We kiezen bewust voor partners die werken met open sources en beschikbare SDK’s”, zegt Carel ten Horn. Ook hierom adviseren wij steeds vaker Genetec. Bijvoorbeeld voor toepassingen als Video Management Systemen in meldkamers en toezichtruimtes en -applicaties.

“Als Genetec zoomen we in op unieke klantwensen en nieuwe mogelijkheden, met onze bestaande, stabiele technologie als basis”, zegt Mulder. “Zo vullen VCS en Genetec elkaar perfect aan.”

Elite Partner-status behouden
Ten Horn: “We voldoen continu aan de hoge normen van Genetec. Ons partnerschap stelt ons in staat om voorop te lopen in innovatie, met toegang tot baanbrekende technologieën en op data gebaseerde oplossingen. Dit stelt ons in staan om succesvol in te spelen op snel veranderende wensen en eisen van onze klanten.” Mulder besluit: “VCS krijgt ondersteuning die is afgestemd op de omzet, een deel daarvan wordt ingezet voor marketings- en trainingsdoeleinden. Zo kan VCS investeren, innoveren en groeien. En de Elite Partner-status behouden.”«