Industry Wire

Geplaatst door Veepee

Veepee wint grote ‘BeCommerce Award 2019’ als favoriete webshop van expertenjury én Belgisch publiek

Vorst, 16 mei 2019 — Veepee, de Belgische marktleider voor online flashsales, is op donderdagavond bekroond met de ‘BeCommerce Award 2019’. De e-commercespeler moest zowel de jury als het publiek kunnen overtuigen om deze hoofdprijs in de wacht te kunnen slepen. Uit het aantal voorkeurstemmen van Belgische webshopklanten blijkt dat Veepee de absolute publiekslieveling is, zo mag het bedrijf ook de “Special Public Award” op zijn naam schrijven. Deze erkenning is de kers op de taart in de week waarin het bedrijf officieel de switch heeft gemaakt van Vente-Exclusive.com naar de nieuwe merknaam Veepee.

Veepee heeft de twee awards donderdagavond in Terhulpen in ontvangst genomen tijdens het gala dat jaarlijks georganiseerd wordt door BeCommerce, de Belgische vereniging van online handelaars.

Betrouwbare bruggenbouwer binnen e-commerce
“Het is voor Veepee zeer waardevol om door experts uit de e-commercesector en door onze trouwe klanten op alle vlakken erkend te worden als de beste Belgische speler”, reageert Tobias Tousseyn opgetogen, countrymanager van België. Het bedrijf is nog maar sinds woensdag 15 mei overgeschakeld naar de nieuwe merknaam Veepee.

“Deze bekroning is het sluitstuk op onze dagelijkse inzet om goed te presteren voor onze klanten en onze medewerkers. Ook voor de 7.000 partnermerken die we via flashsales verkopen willen we meer zijn dan enkel een online verkoopplatform. We bieden hen ook strategisch advies, consumenteninzicht en marketingtools waardoor zij hun merk kunnen versterken. Het is onze ambitie om een echte leidersrol op ons te nemen voor de ontwikkelingen binnen e-commerce en m-commerce in België. We willen bruggen blijven bouwen tussen ons bedrijf, onze klanten en onze partners.”

Veepee wint grote ‘BeCommerce Award 2019’ en ‘Special Public Award’

Prioriteit bij de klant leggen levert topresultaten op voor Veepee
Veepee kan terugblikken op een recent, mooi parcours met topresultaten voor 2018 (recordomzet van bijna 200 miljoen euro – zie persbericht). Het bedrijf heeft voor 2019 ook al het ‘Great Place to Work’-certificaat ontvangen. Met 400 medewerkers is Veepee ook de grootste Belgische werkgever als pure player binnen de e-commerce. Momenteel zijn er ruim 3,6 miljoen Belgen lid van de besloten webshopcommunity.

“De Special Public Award kunnen we verzilveren dankzij onze trouwe klanten en omdat we continu inzetten en vernieuwen op het vlak van klantgerichtheid en een goede, veilige online shopervaring. Onze customer service is bereikbaar via alle mogelijke kanalen. Bij onze nieuwe merknaam hoort niet toevallig de slogan ‘Wowing Your Days’. Via ons businessmodel bieden we kwaliteitsproducten aan, die variëren van mode over FMCG, tot deco en reizen, met mooie kortingen tot 75%. Daarmee willen we het leven van onze consumenten verrijken en hen fijne wow-momenten bezorgen”, zegt Tousseyn. “Die “wow” zit ook in in het ontdekken van nieuwe merken in onze webshop.Een op de drie van onze klanten koopt regelmatig iets in de winkel van een merk doordat ze dat merk eerst via Veepee hebben leren kennen.”

Extra buzz voor nieuw merk Veepee
Het bedrijf richt zich momenteel nog op de uitdaging om zijn eigen naamsbekendheid te verstevigen nu het nog maar net is omgedoopt tot Veepee.
“We gaan nog extra buzz creëren rond onze nieuwe naam, onder meer door in het najaar een grote commerciële campagne te richten op bestaande en potentiële klanten. Maar ook hier rekenen we op onze trouwe klanten die via onze loyalty- en referalprogramma’s vaak zorgen voor zeer waardevolle mond-tot-mondreclame”, zegt Tobias Tousseyn.
“De nieuwe merknaam is een eerste stap in de eenmaking van het internationale bedrijf waar we nu deel van uitmaken. In een tweede fase zullen we ook een technologische switch maken en een nieuw IT-platform opzetten. De Belgische verankering blijft echter key.Daarom is onze overwinning tijdens de BeCommerce Awards voor ons heel belangrijk” besluit Tousseyn.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht