Industry Wire

Geplaatst door Iconic Studios

Veranderingen aan het roer van het merk MINI

De BMW Group kondigt een wijziging aan in het leiderschap van het merk MINI. Met ingang van 1 augustus 2024 zal Stefan Richmann het management van MINI overnemen van Stefanie Wurst, die deze positie sinds 1 februari 2022 bekleedde.

In de afgelopen jaren heeft Stefanie Wurst de Britse premiummerk MINI strategisch succesvol gericht op nieuwe markten en doelgroepen, met name op het gebied van elektrische mobiliteit en digitalisering. Zij heeft ook de internationale MINI-verkooporganisatie ontwikkeld tot een duurzaam en klantgericht verkoopmodel en heeft een beslissende rol gespeeld bij de gefaseerde introductie van directe MINI-verkoop in China en Europa.

Wurst heeft voortgebouwd op het sterke erfgoed van het merk MINI, terwijl ze het tegelijkertijd heeft hergericht op de toekomst. Met de introductie van de Nieuwe MINI Familie bevindt het merk zich momenteel op een hoogtepunt in zijn 65-jarige geschiedenis. Drie karaktervolle modellen, de MINI Cooper*, MINI Aceman* en MINI Countryman*, belichamen de digitalisering van producten en diensten, de elektrificatie van het merk en het kenmerkende go-kart gevoel van MINI.
Jochen Goller, lid van de Raad van Bestuur van BMW AG, verantwoordelijk voor Klanten, Merken en Verkoop: “We willen Stefanie Wurst bedanken voor haar grote persoonlijke inzet en haar waardevolle bijdrage aan de toekomstige richting van MINI. Met Stefan Richmann neemt een senior executive van de BMW Group met vele jaren ervaring in binnen- en buitenland vanaf augustus de leiding over het merk MINI over.”

Richmann begon zijn carrière bij de BMW Group in 1997. Sindsdien heeft hij tal van leidinggevende posities binnen het bedrijf bekleed. In 2000 verhuisde hij naar Corporate Strategic Planning en in 2004 werd hij benoemd tot hoofd Sales Controlling. Vanaf 2008 was Richmann verantwoordelijk voor de financiën van BMW Spanje als CFO. Eind 2010 keerde hij terug naar München, waar hij verschillende verdere managementrollen vervulde in de Finance and Controlling divisie en Product Management bij het hoofdkantoor van BMW Group. Vanaf 2017 was Richmann CFO in de VS. In april 2022 nam hij de leiding over de Corporate Strategy divisie op zich.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht