Geplaatst door Tens Media

VerdwenenMerken.nl in webarchief van Koninklijke Bibliotheek

De website VerdwenenMerken.nl is door de Koninklijke Bibliotheek (KB) geselecteerd voor webarchivering. KB wil met deze verzameling een representatief beeld geven van de Nederlandse cultuur, geschiedenis en samenleving op het internet.

Richard Otto (uitgeverij Tens Media): ‘We zijn zeer verheugd dat we door De Koninklijke Bibliotheek de website verdwenenmerken.nl als waardevol voor het Nederlandse cultureel erfgoed beschouwd. Deze archivering biedt een extra garantie dat Nederlandse verdwenen merken geen vergeten merken zullen worden.’

De Koninklijke Bibliotheek (KB) is Nederlands nationale bibliotheek in Den Haag, opgericht in 1798. De bibliotheek ontving haar huidige naam in 1806 van Koning Lodewijk Napoleon. De instelling is sinds 1993 een zelfstandig bestuursorgaan, gefinancierd door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. De Koninklijke Bibliotheek (afgekort: KB) is Nederlands nationale bibliotheek in Den Haag, opgericht in 1798. De bibliotheek ontving haar huidige naam in 1806 van Koning Lodewijk Napoleon. De instelling is sinds 1993 een zelfstandig bestuursorgaan, gefinancierd door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Het boek Verdwenen Merken was al eerder opgenomen in Depot van Nederlandse Publicaties van KB.