Geplaatst door Check Point

Vernieuwd securityportfolio Check Point biedt mkb meer bescherming tegen de meest geavanceerde cyberaanvallen

BunnikCheck Point Software Technologies (NASDAQ: CHKP), wereldwijd leverancier van cybersecurity-oplossingen, introduceert de nieuwe 1500-serie beveiligingsgateways voor mkb-organisaties. De twee nieuwe mkb-appliances zetten de nieuwe standaard op het gebied van bescherming tegen de meest geavanceerde cyberaanvallen (Gen V). De 1500-serie biedt bovendien een ongeëvenaard gebruiks- en beheergemak.

Mkb steeds populairder bij hackers

Volgens het recente Verizon Data Breach Investigations Report 2019 behoorde maar liefst 43% van alle cybercrime-slachtoffers tot het mkb. 63% van de aanvalspogingen op mkb-organisaties was bovendien succesvol. De kosten als gevolg van cyberaanvallen op het mkb kunnen snel oplopen tot meer dan $ 1 miljoen per organisatie, blijkt uit een rapport van het Ponemon Institute. Dit kan voor organisaties van dergelijke omvang catastrofaal zijn.

Bescherming op enterprise niveau

Met de nieuwe 1550- en 1590-gateway wil Check Point het mkb een gepaste oplossing bieden. Deze gateways draaien op de Check Point R80-release, de meest geavanceerde security-beheersoftware. R80 bevat onder meer multi-layered next-generation bescherming tegen zowel bekende bedreigingen als zero-day-aanvallen dankzij SandBlast Zero-Day Protection, inclusief antivirus, anti-bot, IPS, app-control, URL-filtering en identiteitscontrole.

De nieuwe 1500-serie biedt het mkb bescherming op enterprise-niveau:

• 100% block-score voor malware-preventie voor e-mail en web, het weren van exploits en vangstratio na infectie (volgens de recente Breach Prevention Systems (BPS) Group Test van NSS Labs)
  • Tot 2 keer hogere prestaties dan voorgaande generaties. De 1550 Gateway biedt 450 Mbps en de 1590 Gateway biedt 660 Mbps aan threat prevention performance
  • De 1550 heeft zes 1 GbE-poorten, de 1590 tien 1 GbE-poorten. Beide zijn voorzien van wifi en een geïntegreerde cellular modem, ontworpen voor LTE en 5G
  • De Check Point WatchTower mobile app stelt de IT-verantwoordelijke in staat het netwerk te monitoren en bedreigingen te neutraliseren vanaf zijn smartphone
  • Dankzij out-of-the-box zero-touch provisioning is de installatie in minder dan 1 minuut gebeurd
  • Zoekt en herkent IoT-apparaten om een nauwkeurig beveiligingsbeleid te definiëren

“In veel landen spelen kleine en middelgrote bedrijven een cruciale rol in economische groei en innovatie. Vaak hebben mkb-bedrijven echter niet de (financiële) middelen om zich volledig te beschermen tegen de geavanceerde cyberbedreigingen van vandaag en morgen”, zegt Itai Greenberg, VP Product Management bij Check Point Software Technologies. “Nu kunnen kleine en middelgrote bedrijven ook genieten van een beveiligingsoplossing op enterprise-niveau, inclusief eenvoudig en intuïtief beheer.”

Beschikbaarheid

De Gateways 1550 en 1590 zijn nu beschikbaar via het wereldwijde netwerk van partners. De volledige productspecificaties van de 1500-serie hier te vinden: https://www.checkpoint.com/products/small-business-security/

Vanaf 30 mei 2020 stopt Check Point met de verkoop van volgende modellen security-gateway: 730, 750, 770, 790, 1430, 1450, 1470 en 1490 (bedraad en draadloos – exclusief VDSL).

——————-

Over Check Point

Check Point Software Technologies Ltd. biedt cybersecurity-oplossingen voor overheden en enterprises wereldwijd. Het beschermt klanten tegen cyberaanvallen met een ongeëvenaarde vangstratio van malware, ransomware en andere soorten aanvallen. Check Point biedt een multi-level security-architectuur die de netwerken tot en met de mobiele toestellen van bedrijven beschermt. plus het meest uitgebreide en intuïtieve beheersysteem. Check Point beschermt meer dan 100.000 organisaties van elke omvang.