Geplaatst door Vertixo

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool

Arnhem, 9 april 2020 – Naar aanleiding van de gebeurtenissen rondom het Covid-19 virus heeft IT-bedrijf Vertixo een gratis video conference tool voor iedereen beschikbaar gesteld. De dienst met de naam VidConf wordt op eigen infrastructuur gehost in Nederlandse datacentra. Zo kan iedereen videobellen op een veilige en snelle manier.

Het team van Vertixo heeft het systeem een aantal weken geleden opgezet. Het systeem werd vanaf die periode gebruikt door onderwijs, overheid en bedrijven. Tom Brautigam, Business Development Manager van het Arnhemse IT-bedrijf, licht de lancering toe: “We hebben deze tool gratis opgezet om zo deze organisaties te ondersteunen in tijden van crisis. Het doel is dat iedereen op een zo veilig mogelijke manier kan communiceren op afstand. De verbinding is versleuteld en de data wordt niet opgeslagen. Zodra de laatste deelnemer VidConf verlaat is de sessie verwijderd en blijft er geen data achter op de systemen van Vertixo.”

Laagdrempelig videobellen

De laatste dagen is er veel te doen rondom de privacy en veiligheid van bestaande videochat applicaties. “Daarbij weten we dat een Teams of Skype sessie soms niet laagdrempelig genoeg is voor de niet technische doelgroep. Dat heeft ons doen besluiten om de capaciteit uit te breiden en VidConf voor iedereen beschikbaar te stellen,” aldus Brautigam.

Het systeem van Vertixo is zeer eenvoudig. Het behoeft geen installatie of aanmelding. Het delen van een link is genoeg om in contact te komen met de persoon die je wilt spreken.

De video conference tool is beschikbaar via www.vidconf.nl