Geplaatst door Nuki

Vertrek zonder zorgen op vakantie met het Nuki Smart Lock 2.0

Graz, 12 augustus – Nu de zomervakantie bezig is, maken heel wat gezinnen plannen om er een paar dagen tussenuit te knijpen. Zowel in binnen als in buitenland door de huidige situatie. Maar wie let er in de tussentijd op je huis en aan wie geef je je huissleutel? Aan de buurman? Aan een vriend? Het Nuki Smart Lock helpt je uit de nood, zodat je zonder zorgen op vakantie kan vertrekken.
Wanneer je even van huis bent, kunnen er zich lastige situaties voordoen waarin een klassieke sleutel al gauw problemen oplevert. Zo kan je buurman misschien wel een bepaalde periode voor je huisdieren en plantjes zorgen, maar vertrekt hij nadien zelf op vakantie en moet je een vriend bellen om in te springen. Of nog een klassieker; je volwassen zoon of dochter blijft alleen thuis en verliest de sleutel. Het is net op die lastige situaties dat Nuki een oplossing biedt, zodat je geen sleutels meer onder de bloempot moet verstoppen.

Makkelijk te installeren
Het Nuki Smart Lock is heel makkelijk te installeren. In de meeste gevallen* kan je het smart lock simpelweg over je klassieke slot heen plaatsen. Om ervoor te zorgen dat je smart lock automatisch met je WiFi verbindt, zodat je het ook van op afstand via een app kan beheren, is het nodig om een bridge te installeren. Ook dat is heel eenvoudig: het enige dat je moet doen is de stekker in het stopcontact stoppen.
Het smart lock is niet enkel makkelijk te installeren, het is ook heel veilig. De communicatie-uitwisseling tussen het Smart Lock en je smartphone wordt van begin tot eind gecodeerd door een zeer geavanceerd algoritme. Nuki slaat die gegevens nergens en op geen enkel moment op, zodat ze niet kunnen worden gehackt. Als je meer wil weten over de beveiliging van Nuki’s Smart Locks, bezoek dan onze blog via deze link.

Altijd en overal toegang tot je huis
Om een vriend, buurman of familielid toegang te geven tot je huis, volstaat het om die persoon via de app een uitnodiging sturen. Alle personen die je in de app toevoegt, kunnen jouw deur openen of sluiten met één enkele swipe-beweging. Via de app kan je ook een afgebakende periode instellen gedurende welke iemand je huis kan betreden. Op die manier kan je je buurman enkel toegang geven voor de periode waarin hij ook effectief voor je plantjes komt zorgen.
Voor je oma die niet al te bekend is met technologie, kan je een FOB aanschaffen, een kleine afstandsbediening waarmee je de deur kan openen via een knopje. En mocht de buurman zijn smartphone verliezen of je oma de FOB kwijtraken, trek je hun machtiging simpelweg in via de app.
Een laatste voordeel van het Smart Lock is dat je push-meldingen kan instellen om te zien wanneer iemand je huis betreedt of wanneer iemand de deur per ongeluk open heeft laten staan bij het verlaten van je huis. Op die manier blijf je op de hoogte van wat er zich in je huis afspeelt, ook al bevind je je kilometers verder.

Over Nuki Home Solutions
Nuki Home Solutions is een toonaangevende aanbieder van makkelijk te installeren slimme toegangsoplossingen in Europa.
Eén team, één missie: “We streven ernaar bestaande toegangsoplossingen intelligenter te maken, zodat ze op termijn de fysieke sleutel gaan vervangen. We kijken ernaar uit om die uitdaging aan te gaan omdat we er rotsvast van overtuigd zijn dat mobiele technologieën het dagelijkse leven makkelijker zullen maken,” legt CEO van Nuki Martin Pansy de missie van zijn bedrijf uit. Nuki Home Solutions GmbH werd opgericht in Graz in 2014. Na een succesvolle crowdfundingcampagne in 2015 groeide het bedrijf gestaag. In Graz werken intussen ruim 40 mensen. Naast het ingeburgerde Nuki Smart Lock in de actuele versie 2.0 en een ruime waaier van accessoires zet Nuki zich hard in om nog slimme toegangsoplossingen verder te ontwikkelen voor een volledig sleutelloze toekomst. Meer informatie is te vinden op https://nuki.io.