Industry Wire

Geplaatst door Crowdmedia

Vervoersmaatschappij Keolis introduceert nieuw, flexibel abonnement

Vijf dagen per week op kantoor werken is door de coronacrisis niet langer meer de norm. Steeds vaker werken mensen vanuit huis én op kantoor. Precies om die reden introduceert Keolis Nederland een nieuw, flexibel abonnement. Contentmarketingbureau Crowdmedia bedacht en ontwikkelde een socialcampagne voor de OV-regio’s RRReis en Twents en voor Blauwnetlijn Zutphen-Oldenzaal op LinkedIn, Facebook en Instagram. 

Flexibel werken, flexibel reizen.

Met de laptop aan de keukentafel, een ritje in de bus of trein en vervolgens achter het bureau op kantoor. Het hoofdpersonage van de campagne swipet zichzelf van de ene naar de andere plek. Dat is ook meteen de boodschap van de campagne: flexibel werken vraagt om flexibel reizen en een flexibel abonnement. Reizigers kunnen kiezen tussen 10 dagen vrij reizen in een maand, of 100 dagen vrij reizen in een jaar.

Inspelen op herkenning.

De campagne bestaat uit een touch-, tell- en sellfase. In de touchfase staat een video centraal. In de tell- en sellfase worden snippets uit de video en nieuwe visuals ingezet om het nieuwe, flexibele abonnement onder de aandacht te brengen. Met posters in bussen en treinen wordt de doelgroep ook offline bereikt.

Wouter Hameka (mede-eigenaar bij Crowdmedia): “Ook na corona blijven medewerkers vaak gedeeltelijk thuiswerken. Met de video die we hebben gemaakt spelen we hierop in. Mensen herkennen wat we laten zien. Door de voordelen van het openbaar vervoer te benoemen, willen we ervoor zorgen dat mensen, op de dagen dat ze wel naar kantoor gaan, de bus of trein pakken. Het nieuwe, flexibele abonnement is daar een ideale oplossing voor.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht