Videostrip netwerk opgenomen in crossmediale planningstool PinPoint Reach

Videostrip is een samenwerking gestart met het Rotterdamse bedrijf Pointlogic voor opname van het Videostrip netwerk in Pinpoint Reach. PinPoint is de eerste crossmediale (plannings) tool gebaseerd op single source panel data. Via een koppeling met PinPoint is het per de nieuwste release direct mogelijk traditioneel TV bereik te combineren met toegevoegd bereik van het Online Video netwerk van Videostrip middels bereiksgegevens uit het Media Efficiency Panel (MEP). De bereiksgegevens zijn een geïntegreerd onderdeel van de Planning module zodat gebruikers in één oogopslag het gecombineerde bereik en frequentieverdeling van multimediale campagnes kunnen inschatten.

Videostrip heeft de doelgroepen bepaald op basis van de inkoopdoelgroepen op televisie; De Gouden Standaard. Auke Boersma, Managing Director bij Videostrip; “Naast de kwaliteit van titels en de service die wij bieden is een cijfermatige onderbouwing om titels uit het Videostrip netwerk op te nemen in een mediaplan essentieel. De transparantie die mediaplanners van ons gewend zijn hebben wij doorgevoerd in PinPoint wat resulteert in een z.g. ‘predefined split’ waarbij de waarden per Player exact zichtbaar zijn. Essentieel voor een betrouwbare campagneplanning volgens mij.”

Boersma verder: “Vragen als “Wat is het totale bereik van mijn multimediale campagne nu ik Videostrip toevoeg?”, “Welke websites zijn de beste aanvulling op mijn TV campagne om zoveel mogelijk bereik te genereren?” en “Kan ik lichte TV kijkers bereiken via het netwerk van Videostrip?” kunnen nu op basis van gevalideerde data nog beter en gedetailleerder beantwoord worden.”

De samenstelling van de groepen en de onderliggende verdeling is gebaseerd op de in april 2014 uitgevoerde ‘Player niveau’ metingen van GfK gecombineerd met Videostrips ad server data. Deze datagedreven aanpak heeft meerdere voordelen. Edgar de Gelder, Business Director bij Pointlogic hier over: “Door gebruik te maken van specifieke ‘Player’ metingen binnen het MEP is Videostrip in staat om beter inzicht te krijgen in het bereik van hun verschillende Players. Deze informatie wordt gebruikt om de websitesamenstelling van hun kanalen (mediagroepen) te optimaliseren voor de bijbehorende inkoopdoelgroep. Daarnaast wordt de ad server data gebruikt om de verwachte verdeling van impressies binnen de mediagroep vast te stellen. Dit alles resulteert in mediagroepen welke de mediaplanner in staat stelt eenvoudig en betrouwbaar een afweging te kunnen maken tussen verschillende media waaronder de OLV kanalen van Videostrip.”

De nieuwste release van PinPoint inclusief het Videostrip netwerk zal in juni beschikbaar komen.

Details
Over Videostrip: Videostrip is het grootste online video-advertentienetwerk van Nederland. Het biedt de mogelijkheid om te adverteren met effectieve videoadvertenties op circa 200 websites. Sinds 2012 is Videostrip onderdeel van RTL Nederland. Kijk op www.videostrip.com voor meer informatie.

Over Pointlogic: Pointlogic is een wereldwijde speler op het gebied van oplossingen voor marketingvraagstukken van mediaplanning voor ’s werelds meest succesvolle mediabureaus tot consumer journeys en merkpositionering voor grote multinationals. Pointlogic combineert hierbij op slimme wijze data, analytics en software om media/marketing professionals te helpen betere beslissingen te nemen in de steeds complexere wereld van marketing.