Industry Wire

Geplaatst door TBWANEBOKO

Vijf echte kinderen omgetoverd tot superhelden

McDonald’s en het Kinderfonds voeren fondsenwervende campagne zodat meer families dicht bij hun zieke kind kunnen verblijven

Amsterdam, 25 oktober 2021 – Ze zijn weer terug! The McNificents. Een campagne van McDonald’s om de Ronald McDonald Huizen te steunen. Na een eerste kennismaking met de superhelden in 2019 staan dit jaar vijf kinderen, die op jonge leeftijd al vaak in het ziekenhuis moesten verblijven, model voor deze actiefiguurtjes. Samen met McDonald’s, vraagt het Ronald McDonald Kinderfonds in de campagne om aandacht en donaties voor de Ronald McDonald Huizen. De campagne werd ontwikkeld in samenwerking met Creative Agency TBWANEBOKO.

Dit jaar zijn Ties, Olivier, Amadi, Lara en Liz omgetoverd tot stoere superhelden. Vijf echte kinderen met een bijzonder verhaal die elke dag strijden voor hun gezondheid. Dankzij de Ronald McDonald Huizen kan hun familie gelukkig dicht bij ze in de buurt blijven. Dat geeft ze superkracht! Superkracht die ze nodig hebben in hun strijd. Die superkracht was dan ook het uitgangspunt van al onze superheldjes. Dit jaar introduceren we namelijk 5 speciale (papieren) vouwpoppetjes bij elk Happy Meal in heel Nederland. Helemaal ontwikkeld op basis van onze echte helden. Hun aandoening is hun superkrachten geworden. Ook uiterlijke en innerlijke kenmerken van de kinderen zijn tot in detail meegenomen in het design en alle kinderen werden betrokken in het gehele proces van hun ontwikkeling tot superheld.

Liz
Liz werd uiteindelijk de hoofdpersoon van de tv-commercial, die werd ontwikkeld in samenwerking met Buck. De voice-over stemmen die je hoort zijn niemand minder dan Liz zelf en Gouden Kalf winnaar Fedja van Huêt. Tot in het kleinste detail is Liz verwerkt tot een echte superheld. Van haar lievelingskleur regenboog werd haar gloed gemaakt. Van haar eigen kapsel tot haar iconische bril. Alles klopt. Zelfs haar vriendje (die verliefd naar haar kijkt in het restaurant) en de karakteristieke manier waarop Liz haar bril terug op haar neus schuift zie je terug in de commercial.

SuperkrachtvoorSuperkracht-challenge
Naast de extra aandacht voor de McNificents, wordt iedereen in Nederland met de #Geefsuperkracht challenge uitgedaagd om zijn of haar superkrachten op social media te delen. Het doel? Zoveel mogelijk geld ophalen voor de Ronald McDonald Huizen. Elke donatie is welkom om zieke kinderen en hun families dicht bij elkaar te brengen.

Trots
Renate Westerlaken-Loos, directeur van Ronald McDonald Kinderfonds, is trots op de McNificents: “Ook dit jaar laten de McNificents weer zien dat elk kind, dat regelmatig in het ziekenhuis moet verblijven, een superheld is. Die superkrachten komen zeker naar voren als hun familie dichtbij kan zijn. We zijn dan ook ontzettend trots op deze campagne en op de samenwerking met partner McDonald’s. Samen hopen we zo veel mogelijk overnachtingen mogelijk te maken voor ouders, zodat zij altijd dicht bij hun zieke of zorgintensieve kind kunnen zijn.”

Annemarie Swijtink, Senior Director Brand Impact & Marketing: “Samen met onze Franchisenemers dragen we het Kinderfonds al meer dan 35 jaar een zeer warm hart toe. We zien zieke kinderen net iets meer stralen als ze hun dierbaren dicht bij zich hebben, die tastbare momenten maken het goede werk van het Kinderfonds zo ontzettend belangrijk. Familie heel dicht bij je hebben wanneer je in het ziekenhuis verblijft, dat helpt echt. We hopen dat vele Nederlanders ons voorbeeld volgen en een bijdrage willen leveren om Kinderfonds te steunen.”

Patritia Pahladsingh, Managing Director van TBWANEBOKO: “De eerste reactie van Liz op zichzelf als superheld was onbetaalbaar mooi. De supergloed laat haar niet alleen stralen in de commercial, maar belangrijker nog, ook in het echt. Dat we zoiets als Creative Agency en merk kunnen bewerkstelligen overstijgt alles.”

Over de McNificents-campagne
Met de McNificents-campagne willen het Ronald McDonald Kinderfonds en McDonald’s het verschil maken voor families met een ziek kind, en zieke kinderen en hun ouders in het zonnetje zetten. Deze gezinnen vinden vaak een plek in een van de Ronald McDonald Huizen. In 2020 verbleven er 4.873 gezinnen in een Ronald McDonald Huis, dicht bij hun kind in het ziekenhuis. Dat maakt écht het verschil: zieke kinderen voelen zich beter met hun ouders in de buurt, en ouders zijn dag en nacht dicht bij hun zieke kind. Meer ontdekken over de McNificents: www.mcnificents.nl

Link video: https://www.youtube.com/watch?v=nJsPb43j2uQ

Credits
Klant: McDonald’s Nederland
Bureaus: TBWANEBOKO, OMD, Hill+Knowlton Strategies
Productiemaatschappij: Buck
Postproductie: Captcha
Muziek: Antfood

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht