Geplaatst door delaware

Vijf onderwijsinstellingen slaan de handen ineen met delaware BeLux om innovatieve bedrijfsvraagstukken te behandelen

Kortrijk, 18 december 2023 – In samenwerking met Flanders Technology & Innovation (FTI) biedt delaware BeLux bedrijven en studenten de kans om vooruitstrevende zakelijke projecten werkelijkheid te laten worden. Vijf onderwijsinstellingen (Howest, Universiteit Gent, Karel de Grote-Hogeschool, Hogeschool PXL en Thomas More) bundelen hun krachten met delaware om samen te innoveren en aan zakelijke uitdagingen uit verschillende sectoren te werken.

Uitzonderlijk zullen vijf Belgische onderwijsinstellingen de handen ineenslaan om concrete bedrijfsvraagstukken te beantwoorden. Studenten van Howest, Universiteit Gent, Karel de Grote-Hogeschool, Hogeschool PXL en Thomas More zullen samenwerken aan verschillende zakelijke projecten en interdisciplinaire teams vormen om zo samen tot het beste resultaat te komen.

Maarten Thiry, Hoofd Marketing & Sales-programma’s bij PXL, legt uit: “Studenten van verschillende onderwijsinstellingen en met diverse expertise, variërend van netwerkeconomie tot marketing en communicatie, werken samen aan meerdere business cases in samenwerking met FTI, delaware en haar klanten. Een van onze projecten richt zich op ‘homespitals’: het doel van de studenten is om de toegankelijkheid van medische zorg te verbeteren en de werkdruk op zorgverleners te verlichten. Het proces begint met een team dat marktonderzoek uitvoert om de verschillende uitdagingen in de gezondheidszorg te identificeren. Daarna briefen zij een ander studententeam om een businessvoorstel te ontwikkelen dat één van deze specifieke uitdagingen aanpakt. Vervolgens worden de bevindingen gedeeld met team van marketingstudenten: zij moeten op hun beurt een strategisch plan voor de voorgestelde oplossing creëren.”

Het ontdekken van een levensvatbaar bedrijfsconcept en het ontwikkelen van een marketingstrategie zijn essentiële stappen, maar deze alleen garanderen geen succes. Een goed doordacht idee vereist een uitgebreid communicatieplan om het bijbehorende product of dienst effectief te promoten. Als laatste stap in het proces zullen studententeams een creatieve campagne ontwikkelen die verschillende raakpunten beslaat, met als doel de bekendheid van het aangeboden product of dienst te vergroten.

Filip Daniels, Docent Netwerkeconomie & Onderzoekscoördinator Bedrijf & Media bij Howest, voegt toe: “Het is zeer uitzonderlijk om zo’n nauwe samenwerking te hebben tussen onderwijsinstellingen en particuliere bedrijven. Het stelt ons in staat om te sparren met de meest inventieve studenten in Vlaanderen en meer diversiteit te brengen in hoe we deze zakelijke cases benaderen. Samen geloof ik dat we echt significante verbeteringen kunnen aanbrengen aan onze gezamenlijke projecten en uiteindelijk zelfs voor de volledige samenleving.”

Flanders Technology & Innovation en delaware slaan de handen ineen
Flanders Technology & Innovation (FTI) is een nieuw maatschappelijk project waarmee de regio Vlaanderen zich wil voorbereiden op de toekomst. FTI streeft ernaar “het laboratorium van Europa” te worden door mensen en kennis te verbinden, om zo innovaties te co-creëren die de samenleving ten goede komen. In lijn met deze visie organiseren FTI en delaware deze co-creatie-initiatieven tussen bedrijven en studenten.

De eindpresentaties van de projecten zullen plaatsvinden tijdens het FTI Festival in 2024, tussen 15 en 22 maart. De studenten zullen hun innovatieve oplossingen voltooien en presenteren tijdens hackathons in Gent, Antwerpen en Hasselt.

Dit initiatief wordt ook gesponsord door de DEL20: een bedrijfsaccelerator en ecosysteem voor innovatie, reeds enkele jaren geleden gelanceerd door delaware. Het biedt deelnemende bedrijven de ruimte en expertise die ze nodig hebben om te experimenteren met nieuwe technologieën zoals AI, robotica, IoT en dergelijke, zonder zich zorgen te hoeven maken over concurrentie, budgetten of het risico op falen. Deelnemers kunnen een project voorstellen, en wij bieden hen een kader – samen met gratis adviesdagen – om hun ambities te helpen realiseren.

Thierry Bruyneel, partner bij delaware, zegt: “Het doel van de DEL20 is altijd geweest om inzichten en bevindingen te delen met de hele DEL20-gemeenschap en zo waardevolle leermogelijkheden te creëren. We geloven dat we dankzij de samenwerking met deze onderwijsinstellingen en FTI precies dat zullen bereiken. We kijken uit naar de resultaten die over enkele maanden worden gepresenteerd!”

Geïnteresseerde bedrijven kunnen hun innovatieve project indienen door dit formulier in te vullen vóór 31 januari 2024.

Over delaware
delaware is een snelgroeiend, wereldwijd bedrijf dat geavanceerde oplossingen en diensten levert aan organisaties die ernaar streven om de concurrentie op een duurzame manier een stap voor te blijven. delaware begeleidt klanten bij hun zakelijke transformatie en zet daarbij de technologieën van zijn belangrijkste partners, SAP, Microsoft, OpenText & Salesforce in. Het bedrijf blijft zijn klanten ook achteraf ondersteunen met het oog op de continuïteit van hun activiteiten en het doorvoeren van continue verbeteringen. In alle opzichten past delaware zijn eigen duurzame businessmodel toe dat gericht is op de lange termijn. Het bedrijf stelt meer dan 5000 medewerkers tewerk in 19 landen in Afrika, Azië, Europe en Noord- en Zuid-Amerika.

delaware.pro

Meer informatie:
Margot Schuljin ● +32 476 75 65 01 ● margot.schuljin@delaware.pro

*Klik om uit te schrijven

delaware
Five educational institutions join forces with delaware BeLux to tackle innovative business challenges

Kortrijk, 18 December 2023 – In partnership with Flanders Technology & Innovation (FTI), delaware BeLux is offering companies and students the opportunity to turn visionary business projects into reality. Five educational institutions (Howest, Ghent University, Karel de Grote-hogeschool, Hogeschool PXL and Thomas More) are joining forces with delaware to co-innovate and work simultaneaously on business challenges from multiple industries.

Exceptionally, five Belgian educational institutions will join forces to tackle concrete business challenges. Students from Howest, Ghent University, Karel de Grote-Hogeschool, Hogeschool PXL and Thomas More will collaborate on different business projects and form cross-institutional teams with the brightest minds pushing each other forward.

Maarten Thiry, Head of Marketing & Sales programmes, at PXL explains, “Students from different educational institutions and with diverse expertise, ranging from network economy to marketing and communication, collaborate on multiple business cases in partnership with FTI, delaware and its customers. One of our projects focuses on ‘homespitals’: the students’ goal is to enhance medical care accessibility and relieve frontline workers. The process begins with one team conducting market research to identify several healthcare challenges, followed by briefing another team of students to develop a business proposal addressing a specific challenge. Subsequently, the findings are shared with a marketing-focused team tasked with creating a strategic plan for the proposed solution.”

Uncovering a viable business concept and developing a marketing strategy are essential steps, but these alone don’t guarantee success. A well-thought-out idea requires a comprehensive communications plan to effectively promote the associated product or service. As a final step in the process, student teams will develop a creative campaign that spans various touchpoints, aiming to enhance awareness of the offered product or service.

Filip Daniels, Lecturer Network Economy & Research Coordinator Business & Media at Howest, adds, “It is very exceptional to have such a close collaboration between educational institutions and private companies. It allows us to spar with the most inventive students in Flanders and infuse more diversity in how we approach these business cases. Together I believe we can really make significant improvements to our joint projects and eventually to society as a whole.”

Flanders Technology & Innovation and delaware join forces
Flanders Technology & Innovation (FTI) is a new, engaging societal project with which the region of Flanders wants to prepare itself for the future. FTI aims to be the laboratory of Europe by connecting people and knowledge to co-create innovations that benefit us all. In line with this vision, FTI and delaware organize this co-creation initiative between companies and students.

The final presentations of the projects will take place during the FTI Festival in 2024, between 15 and 22 March. The students will finalize and present their innovative solutions during hackathons in Ghent, Antwerp and Hasselt.

This initiative is also sponsored by the DEL20: a business accelerator and ecosystem for innovation, launched by delaware already a couple of years ago. It provides participating companies the space and expertise they need to experiment with new technologies like AI, robotics, IoT and more, without having to worry about competition, budgets, or risk of failure. Participants can propose a project and we offer them a framework – along with free consulting days – to help realize their ambitions.

Thierry Bruyneel, partner at delaware, says, “The goal of the DEL20 has always been to share insights and findings with the entire DEL20 community and thus, to create valuable learning opportunities. We believe by partnering with these educational institutions and FTI that we will reach exactly that. We look forward to seeing the results presented in a few months!”

Interested companies can submit their innovative project, by filling out this form before January 31, 2024.

About delaware
delaware is a fast-growing, global company that delivers advanced solutions and services to organizations striving for a sustainable, competitive advantage. We guide our customers through their business transformation, applying the ecosystems of our main business partners, SAP, Microsoft, Salesforce and OpenText. We continue to serve our customers afterwards, thus ensuring continuity of operations and continuous improvement. In all perspectives, delaware applies its own sustainable business model that targets the long term. More than 5,000 professionals work in 19 countries spread over Africa, Asia, Europe and North and South America.