Industry Wire

Geplaatst door DEPT en Viper

Viper brengt met ‘Sjaak Aanhaak’ de afhakers terug naar het feestje

Viper lanceert deze week een activerende zomercampagne waarin het hard drinks merk het herkenbare sociale fenomeen ‘Sjaak Afhaak’ verandert in ‘Sjaak Aanhaak’. In de hoofdrol: artiest/acteur Sjaak, met zijn herkenbare energie, humor en deze keer een Viper in de hand. Met deze campagne wil Viper jongeren die sociale plannen op het laatste moment overslaan, opnieuw enthousiast maken om spontaan de verbinding op te zoeken. De digital-first campagne is ontwikkeld en uitgevoerd door digital agency DEPT®.

Claim de pre-party
De pre-party is het moment dat bepalend is voor de rest van de avond, daarom is voor Viper de pre-party hét moment om mensen te activeren. Het is natuurlijk essentieel om al je vrienden erbij te hebben aan het begin van de avond. Daar zit de spanning rondom de term ‘Sjaak Afhaak’ en daarmee een duidelijke rol voor Viper: iedereen naar het feestje toe trekken. Het resultaat is een luchtige, cultureel verankerde campagne vol energie, herkenning en smaak.

Simonette Zimmerman, Brand Activation Manager bij Viper: “Met deze campagne willen we niet alleen laten zien waar Viper voor staat, maar ook mensen letterlijk in beweging krijgen. Iedereen heeft weleens met een Sjaak Afhaak in de groep te maken, en Viper wil daar een positieve draai aan geven. Samen met artiest Sjaak brengen we die energie terug, precies zoals Viper bedoeld is.”

Ramin Bahari, Creative Director bij DEPT®: “Met Viper willen we graag dicht op de cultuur zitten en met een goede dosis humor onze doelgroep in beweging brengen. Sjaak wist meteen de juiste toon te geven aan Sjaak Aanhaak: met veel energie en een goede dosis zelfspot.”

Campagnemiddelen
De campagne is ontwikkeld en geproduceerd door DEPT®, in samenwerking met audiovisual studio Het Rode Balletje, en gaat deze week van start met een volledig digital-first social campagne op de kanalen van Viper en Sjaak.

Video: https://www.youtube.com/shorts/EYi0r0txpKU

Credits
Klant: Viper
Verantwoordelijk bij klant: Simonette Zimmerman, Yara Pelzer, Justine Kist
Bureau: DEPT®
Account Director: Manu Hertzberger – de Bruin
Creative Director: Ramin Bahari
Creatie: Tom Jacobs, Guylou Werner
Strategie: Bonne de Roos
Project Management: Jonah Pronk
Influencer Management: Salomé Rijnders, Esmée Bakker
Productie: Het Rode Balletje
Post-productie: Jonah Pronk
Artiest/acteur: Sjaak
Talent Management Sjaak: Vanessa van Vuuren, Hugo Langras (Centurio Management)

Meer informatie: www.viperhardseltzer.nl | www.deptagency.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht