Geplaatst door Onguard

Visma | Onguard continueert stevige groei ondanks onzekere periode

Visma | Onguard, het fintech-bedrijf dat zich toelegt op het order-to-cash-proces, zet de uitbreiding van activiteiten op het gebied van technologie, innovatie en security door gedurende een uitdagende periode in de financiële dienstverlening. In 2020 heeft de organisatie haar internationale voetafdruk vergroot. Dit ging gepaard met de uitrol van nieuwe diensten bij bestaande klanten en het realiseren van new business onder de paraplu van de Visma Group.

De samenwerking met Visma zusterbedrijven verschaft Visma | Onguard, aanvullende middelen en kennis voor onder andere het uitgebreider toepassen van artificial intelligence in haar software voor betalingsverwerking. Het nieuwe jaar begon ook sterk met de overname van de Nederlandse scale-up Outstanding24, waarmee een innovatieve cloudoplossing voor het efficiënt organiseren van debiteurenbeheer voor het mkb aan het portfolio is toegevoegd.

Strategische investeringen voor verdere groei

De afgelopen zes maanden werden gekenmerkt door een aantal strategische benoemingen binnen Visma | Onguard. Talenten binnen de organisatie kregen de kans zich verder te ontwikkelen. Zo werd Tim Blok benoemd tot CTO, Debbie Staat tot Customer Success en Customer Service Manager en Cor Makkinje tot Professional Services Manager. Adriaan Kom kwam van Dun & Bradstreet naar Visma | Onguard, waar hij de rol van Chief Commercial Officer op zich nam en vele jaren ervaring meebracht in credit risk management en order-to-cash.

Dankzij een positieve cashflow heeft het fintech-bedrijf de nadruk gelegd op het herinvesteren in de ontwikkeling van haar producten en diensten. Onderdeel hiervan is de uitbreiding van het API-platform in CreditManager. Hierdoor kunnen gebruikers hun creditmanagement en bredere order-to-cash mogelijkheden opschalen en verbeteren. Verdere ontwikkelingen zijn het faciliteren van meer interne en externe gegevensuitwisseling van kredietrisico-informatie, extra functionaliteit voor betaallinks, kredietlimieten, klachtenafwikkeling en betalingstoezeggingen, en op verzoek van klanten de implementatie van een nieuw identiteitsmanagementsysteem met single sign-on-functionaliteit.

Marieke Saeij, CEO van Visma | Onguard: “Ondanks een zeer uitdagend jaar ben ik zeer verheugd dat Visma | Onguard een sterk jaar achter de rug heeft. Onze toetreding tot de Visma-familie heeft ons veel voordelen opgeleverd. Het samenbrengen van middelen heeft ons in staat gesteld om financieel gezond te blijven en tegelijkertijd te herinvesteren in het verbeteren van onze processen en diensten. Ik ben er trots op hoe snel we hebben gereageerd op de veranderende omstandigheden als gevolg van de pandemie, door snel over te schakelen op thuiswerken en door onze mensen voortdurend te steunen. Onze medewerkers hebben zich snel aangepast om dezelfde goede service te leveren waar onze klanten aan gewend zijn, ondanks een tijd van grootschalige veranderingen in hoe we werken. Ik kijk uit naar een volgend succesvol jaar.”