Geplaatst door Visma

Visma versterkt portfolio voor zzp’ers/freelancers met overname Rompslomp.nl

Visma, Europees leider in cloudbedrijfsoplossingen, neemt Rompslomp.nl over, bedenker en maker van online boekhoudsoftware voor freelancers en zzp’ers. Met deze strategische overname creëert Visma het meest complete aanbod van financiële software en keuzevrijheid voor elk type organisatie, van zzp tot mkb en van grootzakelijk tot (grote) accountantskantoren.
Rompslomp.nl is in 2015 opgericht door twee jonge ondernemers die vanwege hun eigen ondernemerschap behoefte hadden aan een eenvoudig boekhoudpakket. Vanuit die gedachte ontwikkelden zij Rompslomp.nl, een pakket dat bij uitstek geschikt is voor freelancers/zzp’ers. De software wordt in eigen huis (door)ontwikkeld.

Richard Scheper, Managing Director van Visma Software BV, is verheugd over de toevoeging van Rompslomp.nl aan Visma’s portfolio: ‘Een toegankelijke online boekhoudoplossing voor freelancers en zzp’ers is een mooie aanvulling op ons aanbod van financiële software. Hierdoor kunnen we echt elke organisatie, van 1-pitter tot grootzakelijk, een perfect passende oplossing bieden. Er zit een heel goed team bij Rompslomp.nl, met eigen developers, ik verheug me dan ook op de samenwerking.’
Jaap van der Meer en Niels Koning, oprichters van Rompslomp.nl: ‘Wij hadden de missie om boekhouden zo aangenaam mogelijk te maken voor kleine ondernemers. Inmiddels wordt ons pakket door tienduizenden ondernemers gebruikt, we zijn dan ook supertrots op de software en het team zoals het nu staat. Door de krachten te bundelen met Visma Software kan Rompslomp.nl nog harder doorontwikkelen en de missie om boekhouden aangenaam te maken voortzetten.

John Reynders, Area Director Visma Benelux: ‘Een organisatie als Rompslomp.nl, met de gelijknamige software, past heel goed in de Visma-familie. Het vooruitstrevende en de ondernemersmentaliteit zit sterk in hun dna. Naast het succes dat deze enthousiaste club met hun cloudsoftware bereikt heeft op de markt van zzp’ers, zijn dat essentiële aspecten waar we naar kijken bij nieuwe leden van de Visma-familie.’

Rompslomp.nl wordt onderdeel van Visma Software om zo optimaal mogelijk krachten te bundelen op het gebied van vaktechniek en softwareontwikkeling. De organisatie blijft onder de eigen naam en met het huidige team opereren als zelfstandig onderdeel van Visma Software BV.

Over Visma
Visma biedt software en services die bedrijfsprocessen in de private en (semi)publieke sector vereenvoudigen en digitaliseren. De Visma Group is actief in heel Scandinavië, de Benelux en Centraal- en Oost-Europa. Met meer dan 14.000 medewerkers, en een netto-omzet van ruim €1,741 miljoen EUR in 2021 is Visma een van Europa’s toonaangevende softwarebedrijven.
Het softwareaanbod van Visma op de Nederlandse en Belgische markt omvat oplossingen voor financieel beheer, HRM, inkoop en e-government. Visma Benelux bestaat uit 32 bedrijven die zich allemaal richten op bedrijfskritische cloudsoftware. Visma is trotse titelsponsor van Team Jumbo-Visma, een van ‘s werelds beste wieler- en schaatsteams.

Over Visma Software BV
Visma Software BV is een dochteronderneming van het Noorse Visma AS, marktleider in Scandinavië.
Al meer dan 40.000 organisaties in het mkb, de grootzakelijke en semipublieke sector werken met onze software. Ons portfolio bevat onder meer AccountView, Visma.net ERP, Visma eAccounting, Visma Project Management, Mamut One, Brincr en Davilex.

Over Rompslomp.nl BV
Rompslomp.nl is opgericht in 2015 en is hét online boekhoudprogramma voor freelancers en zzp’ers. Met tienduizenden gebruikers neemt Rompslomp een duidelijke plek in als boekhoudprogramma voor de kleine ondernemer in Nederland.