Geplaatst door Voldaan

Voldaan eerste factoringmaatschappij ter wereld met app die gezichtsherkenning toepast ter controle identiteit aanvragers

Oosterhout, 9 november 2017Voldaan, aanbieder van factoring – het kopen van onbetaalde facturen binnen de betaaltermijn – voor zzp’ers en kleine bedrijven, introduceert een app waarmee aanvragen van zowel huidige als nieuwe klanten binnen 24 uur geaccepteerd kunnen worden. Geavanceerde gezichtsherkenning op basis van de foto van het identiteitsbewijs en een korte ‘selfie’-video, maakt de tot nu toe voor nieuwe klanten noodzakelijke identiteitscontrole in persoon op kantoor overbodig. Dit levert ondernemers grote tijdwinst op. Bovendien kunnen zij ook binnen een dag hun werkkapitaal op peil brengen.

Voor een MKB-er of zzp’er is het niet altijd eenvoudig om openstaande facturen zo snel mogelijk betaald te krijgen, zodat de liquiditeit op peil blijft. Het kan soms erg lang duren voordat debiteuren betalen en het is voor hen lang niet altijd mogelijk om bij een bank aan te kloppen als er dringend geld nodig is. Voldaan koopt facturen en betaalt die – mits de aanvraag voor 14.00 uur is ingediend – nog op de (werk)dag van aanvraag. De ondernemer ontvangt niet alleen direct geld, maar heeft geen enkele zorg meer over de betaling. De betaling door debiteuren neemt Voldaan over. Een contract met Voldaan is dagelijks opzegbaar en het bedrijf verlangt van de klant geen jaarcijfers en geen enkele persoonlijke borgstelling of andere garantie.

Tim Zoete, medeoprichter van Voldaan: “We zijn trots dat we deze innovatie naar de Nederlandse markt hebben kunnen brengen. Sommige fintechbedrijven in de ons omringende landen gebruiken deze techniek al. Maar we zijn de eerste factoringmaatschappij ter wereld die haar klanten op deze innovatieve manier bedient. Klanten ervaren hiermee nog meer gemak aangezien ze vanuit de eigen bureaustoel binnen 15 minuten alle stappen kunnen doorlopen op het moment dat het hun uitkomt. We hoeven onze relaties dus niet meer te onderbreken tijdens hun werkzaamheden voor een tijdrovende identiteitsverificatie, maar we geven hen het aanvraagproces volledig in eigen handen. De eerste ervaringen met deze manier van identiteitscontrole zijn zeer positief.”

Voor de gezichtsherkenning maakt Voldaan gebruik van Microsoft-cloudtechnologie (https://azure.microsoft.com/nl-nl/services/cognitive-services/face/). De technologie is door Voldaan zelf uitgebreid getest. Het bedrijf heeft de acceptatiecriteria vervolgens nog iets zwaarder afgesteld dan de standaardinstellingen van Microsoft, om absoluut zeker te zijn van de betrouwbaarheid. Voldaan laat de veiligheid van de software en de bedrijfsprocessen regelmatig testen, onder andere met zogeheten ‘penetration tests’.

De Voldaan app is gratis beschikbaar voor Android en voor Apple iOS.

Over Voldaan

Voldaan is een Brabants fintech-bedrijf, opgericht in 2014, dat factoring biedt aan Nederlandse zzp’ers en MKB-bedrijven met een jaaromzet van minder dan € 5 miljoen. Dankzij vergaande en innovatieve digitalisering van de processen is Voldaan in staat om aanvragen van zowel nieuwe als huidige klanten binnen 24 uur te accepteren. Voldaan kan facturen overnemen, gericht aan bedrijven in de Benelux en Duitsland. Daarnaast regelt Voldaan ook de betaling door de debiteuren. Sinds de oprichting maakt Voldaan een sterke groei door. Het bedrijf bepaalt in nauwe samenwerking met zijn klanten welke landen de volgende moeten zijn voor de internationale expansie. Voor meer informatie: www.factuurvoldaan.nl.