Geplaatst door Trayler.nl

[Vrachtwagenreclame] Hoe de opvallende roze EasyToys vrachtwagens Nederland veroveren!

Eric Idema CEO EasyToys onderdeel EDC sprak onlangs de verwachting uit in gesprek met het Ecommerce News Nederland een omzet van 50 miljoen binnen 3 jaar te gaan halen. Door telkens met een leuke en speelse manier onder de aandacht te komen proberen zij de taboe te doorbreken die op seksspeeltjes rust. De nieuwe shirtsponsor van FC Emmen (wat een ongelooflijke marketingstunt is gebleken) zijn dit jaar in samenwerking met Trayler.nl begonnen met vrachtwagenreclame. De knalroze trailers zijn sinds begin dit jaar elke dag onderweg in Nederland. Maar waarom vrachtwagenreclame? En wat krijg je ervoor terug?

“Gisteren besteld, vandaag gekomen”
Eric Idema: wij proberen telkens op een ludieke manier de aandacht te trekken en met het hebben van eigen vrachtwagens (want dat is het idee wat je creëert) proberen wij dagelijks een grotepotentiële doelgroep aan te spreken. Ik krijg nu regelmatig reacties en foto’s opgestuurd vanvoorbijgangers en ook online is het een groot succes gebleken.

Branding en naamsbekendheid vergroten is een belangrijk instrument om onze doelstelling te gaan halen. De vrachtwagens zijn ontworpen om een glimlach op het gezicht van voorbijgangers te krijgen. Met de leuke tekst op de zijkanten: “Gisteren Besteld, Vandaag Gekomen’ en achterop: “van Aaaah naar Beter” probeer je de positieve associatie op te zoeken en wederom op een speelse manier onder de aandacht te komen.

Buitenreclame wat doet het eigenlijk?
Het hebben van eigen vrachtwagens is tastbaar, dit maakt het veelzijdig. Zo is op social media slim gebruik gemaakt van de vrachtwagen door leuke content te maken waaronder een interview tussen de eigenaar van EasyToys en Trayler.nl. Dit bericht is op LinkedIn alleen al meer dan 30.000 keer bekeken op het profiel van Eric Idema (CEO EasyToys), hier vallen de andere profielen nog buiten (bedrijfspagina EasyToys, Facebook, bedrijfspagina Trayler.nl, enzovoort). Op deze manier breng je de vrachtwagen gelijk onder de aandacht en is er meetbaar resultaat.

Een ander voorbeeld is door het gebruiken van de vrachtwagen tijdens de Huishoudbeurs op de RAI. Jaarlijks komen hier 200.000 mensen op af die de nieuwste trends en ontwikkelingen volgen op hetgebied van o.a. mode, gezondheid, koken, wonen en vrije tijd. De vrachtwagen is elke dag zichtbaar geweest op de parkeerplaats voor alle bezoekers.

Met Google Adwords is er geadverteerd op de zoekwoorden “EasyToys vrachtwagen” en over een
periode van 1 augustus tot en met 6 oktober is er maar liefst 528 keer gezocht in Google met deze
zoekwoorden. Daarnaast wordt er leuk met de kortingscode “vrachtwagen” ingespeeld op deze
klanten en krijg je 10% korting in de webshop.

Online & Offline moeten elkaar versterken

Regelmatig worden de vrachtwagens door middel van filmpjes en foto’s op verschillende sociale media kanalen van EasyToys ingezet. Trayler.nl zorgt er daarnaast voor dat de vrachtwagens elke dag onderweg zijn en minimaal 80.000km per jaar rijden. Iets online tegenkomen en daadwerkelijk zien rijden is een mooie wisselwerking tussen online en -offline. Het is al langer bekend dat online en offline elkaar moeten versterken, dit is een schoolvoorbeeld uit de praktijk.

Evertine Magerman (PR EasyToys): “uiteindelijk heeft het voordeel van offline reclame voor ons dat we dan 360 graden campagnes hebben. Men hoort ons op de radio, ziet ons op het internet en vervolgens zie je een vrachtwagen rijden met EasyToys erop. Waardoor je iemand 3 tot 6x bereikt met verschillende reclame uitingen. Dit maakt het heel erg krachtig en zorgt ervoor dat men je echt onthoudt”.