Geplaatst door Betty Blocks

VU en Betty Blocks leiden nieuwe digitale generatie op

Vrije Universiteit (VU) en no-code leverancier Betty Blocks starten een pilot binnen de faculteit bedrijfskunde om jaarlijks honderden studenten op te leiden tot potentiële applicatie-ontwikkelaars. Er is een grote behoefte aan applicaties in het bedrijfsleven, met deze samenwerking bieden de partijen nieuwe generaties de kans om hierop in te springen. Dit doen zij in ICT-georiënteerde vakken binnen de bacheloropleidingen Bedrijfskunde en International Business Administration. Gedurende 6 weken gaan studenten onder begeleiding van IT en Businessprofessionals aan de slag met het bouwen van applicaties op het ontwikkelplatform van Betty Blocks, zonder een regel code te schrijven.

Digitale vaardigheden zijn belangrijker dan ooit. Enerzijds is er een tekort aan programmeurs en stromen onvoldoende ICT-studenten de arbeidsmarkt op, anderzijds is in het bedrijfsleven de vraag naar personeel met digitale vaardigheden hoog. Waar programmeren vaak een obstakel vormt voor studenten om met software bezig te zijn, biedt Betty Blocks studenten de mogelijkheid om software te ontwikkelen zonder te programmeren. Chris Obdam, CEO Betty Blocks: “Wij zijn onwijs trots op deze samenwerking met VU & KIN en vereerd dat ons no-code platform is toegevoegd aan het curriculum. Met deze samenwerking dragen we ons steentje bij aan het opleiden van nieuw IT-talent voor de arbeidsmarkt.”

De vakken Business Information Technology en Business Information Systems zijn onderdeel van de bacheloropleidingen Bedrijfskunde en International Business Administration. Universitair docent Mark Boons: “Het is voor ons belangrijk om studenten niet alleen theoretische kennis mee te geven, maar hen ook te laten ervaren hoe het is om software te ontwikkelen. De samenwerking met Betty Blocks geeft ons de mogelijkheid om studenten hier gelijk zelf mee aan de slag te laten gaan”

Over VU
Vrije Universiteit Amsterdam neemt met wetenschappelijk en waardengedreven onderwijs, onderzoek en valorisatie, verantwoordelijkheid voor mens en planeet. Onderzoek van de VU is grensverleggend, zowel binnen als tussen disciplines. Studenten en medewerkers staan als vrije denkers en met aandacht voor diversiteit, zingeving en medemenselijkheid in verbinding met elkaar en de samenleving. Dat is de missie van de VU.

Over Betty Blocks
Betty Blocks is ’s werelds toonaangevende no-code-platform. Betty Blocks stelt zowel ondernemingen als Citizen Developers in staat om complexe, enterprise-grade applicaties efficiënt en effectief te bouwen zonder een enkele regel code te schrijven. Betty Blocks stelt organisaties in staat om te experimenteren met de juiste oplossing en het personeel in staat te stellen controle te krijgen over hun innovatie. Betty Blocks in de cloud is wereldwijd beschikbaar en ze hebben momenteel kantoren in Nederland, Duitsland, de VS, het VK, Japan en Zuid-Afrika. Meer weten over Betty Blocks? Bezoek dan de website via www.bettyblocks.com, of volg ons op Twitter en LinkedIn.