Waarom duurzame relatiegeschenken steeds belangrijker worden voor bedrijven

Je kunt tegenwoordig op eindeloos veel manieren met marketing aan de slag. Bedrijven hanteren een steeds grotere marketingmix, om de eenvoudige reden dat er steeds meer marketing mogelijkheden bij komen. Bedrijven besteden daarnaast ook meer aandacht aan ecologisch verantwoord ondernemen en het verduurzamen van interne processen. Marketing en klantrelaties krijgen ook vaker een groene, duurzame insteek. Het kiezen van duurzame alternatieven is niet alleen belangrijk voor het milieu. In deze tijd draagt het ook bij aan een positieve merkbeleving.
Duurzamere relatiegeschenken met impact
Voorheen zagen we eigenlijk veel van dezelfde relatiegeschenken en ze waren stuk voor stuk niet heel duurzaam. Denk maar aan de plastic pennen en plastic sleutelhangers die uiteindelijk vaak snel in de prullenbak belandden. Wegwerpartikelen waren eigenlijk de norm in de wereld van relatiegeschenken. Bedrijven kiezen nu vaker voor duurzame marketing en dat betekent dat ze ook vaker kiezen voor milieuvriendelijke, herbruikbare relatiegeschenken. Je kunt als ondernemer bijvoorbeeld drinkflessen bedrukken als duurzaam alternatief voor wegwerpbekers. Op deze manier wordt de afvalberg verkleind én profiteer je direct van langdurige zichtbaarheid van het merk.
Katoenen tassen als duurzaam statement
Tegenwoordig speelt duurzaamheid een belangrijke rol in het kiezen van een partij om mee samen te werken of om bij aan te kopen. Mensen én bedrijven handelen liever met duurzame ondernemingen. Het is voor bedrijven dus belangrijk om zo veel mogelijk te laten zien dat je geeft om duurzaamheid. Je kunt dit prima combineren met marketing. Zo kun je katoenen tassen bedrukken om duurzaamheid en marketing te combineren. Katoen is herbruikbaar en sterk. De tassen kunnen lang worden gebruikt. Zo geef je je bedrijf makkelijk een groener imago en zorg je direct voor een sterkere zichtbaarheid. De katoenen tassen zijn natuurlijk slechts een voorbeeld. Alle herbruikbare alternatieven voor wegwerp geschenken zijn al een hele stap vooruit.
Duurzaamheid als onderdeel van je marketingstrategie
Het nemen van verantwoordelijkheid is belangrijk voor iedereen die geeft om duurzaamheid. Klanten waarderen bedrijven die deze verantwoordelijkheid nemen en duurzame keuzes maken. Toch kunnen klanten niet altijd zien hoe duurzaam er binnen jouw onderneming wordt gewerkt. Je zal dit zelf uit moeten dragen. Duurzame relatiegeschenken bieden je de kans om een maatschappelijk statement te maken. Je kunt met deze duurzame keuzes de band met je doelgroep versterken. Op deze manier zorg je voor een marketingstrategie die zowel ecologisch als commercieel heel waardevol is.
Duurzaamheid en marketing voor je bedrijf laten werken
Je gaat aan de slag met marketing om je bedrijf te laten groeien en ontwikkelen. Zeker in deze tijd haal je nog meer voordeel uit je marketingstrategie als je hierin ook ruimte maakt voor duurzaamheid. Steeds meer bedrijven combineren duurzaamheid met marketing om de impact te vergroten. Met duurzame relatiegeschenken, zoals herbruikbare drinkflessen en katoenen tassen, laat je zien dat verantwoord ondernemen voor jouw bedrijf belangrijk is. Je maakt duidelijk dat je niet alleen in je merk investeert, maar dat je tegelijk investeert in een betere toekomst. Dát is wat werkt in deze tijd.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.