Geplaatst door Webfleet

Webfleet EV Transition Tool ondersteunt elektrificatie van wagenparken

Webfleet introduceert vandaag de EV Transition Tool, die bedrijven ondersteunt bij het overstappen op elektrische voertuigen (EV) of bij het uitbreiden van hun EV-wagenpark.

Deze innovatieve oplossing, de eerste die rechtstreeks voortkomt uit het onlangs geïntroduceerde EV Services Platform, belooft een transformatie in de manier waarop wagenparkbeheerders elektrificatie benaderen en biedt hulp bij het behalen van doelen voor duurzaamheid, doelmatigheid en veiligheid.

De Webfleet EV Transition Tool werd ontwikkeld in samenwerking met leiders uit de energie- en mobiliteitsindustrie en biedt één platform waarmee organisaties het overgangsproces naar elektrische voertuigen helder in kaart kunnen brengen en kunnen vereenvoudigen. Door gebruik te maken van hun eigen wagenparkgegevens kunnen klanten beoordelen in hoeverre ze klaar zijn voor elektrificatie en een inschatting maken van de totale eigendomskosten (TCO), de operationele kosten en de CO2-besparingen van de overstap op elektrische voertuigen. Bovendien kunnen ze waardevolle inzichten krijgen in de meest geschikte EV-modellen en de geschatte laadinfrastructuur die nodig is voor hun specifieke omstandigheden.

De tool vereenvoudigt niet alleen het beslissingsproces voor wagenparkbeheerders; zij kunnen ook rechtstreeks contact opnemen met toonaangevende aanbieders van energie- en mobiliteitsdiensten – de partners van het EV Services Platform. Klanten kunnen in eerste instantie een verbinding maken met VEV, Heliox, The Mobility House, CTEK, Justplugin, ChargeGuru and Zeplug voor end-to-end oplaadoplossingen voor depots, werkplekken en thuis, waardoor het opzetten van een oplaadinfrastructuur wordt gestroomlijnd.

“We willen het giswerk uit de EV-transitie halen voor onze klanten, op basis van hun eigen wagenparkgegevens”, zegt Taco Olthoff, EV Programme Director van Bridgestone Mobility Solutions. “Dankzij een snelle inschatting van de TCO kunnen wagenparken van elke omvang een kickstart maken met hun elektrificatie zonder dat ze daarvoor tijdrovend en duur advies in hoeven te winnen. Gebruikers kunnen daarna de volgende stappen zetten naar elektrificatie, ondersteund door ons netwerk van deskundige partners, dat direct toegankelijk is in de tool zelf.”

De introductie van de Webfleet EV Transition Tool is een belangrijke stap voorwaarts in de ondersteuning van de elektrificatie van wagenparken. De oplossing biedt op maat gemaakte plannen voor de elektrificatie van wagenparken op basis van de eigen wagenparkgegevens. Voor Europese klanten van Webfleet die geabonneerd zijn op specifieke tarieven zijn hier geen extra kosten aan verbonden. De Webfleet EV Transition Tool is aanvankelijk beschikbaar voor auto’s en bestelwagens en wordt op termijn uitgebreid met andere functies en voertuigtypen.