Industry Wire

Geplaatst door Montapacking

Webshops die eerder zijn begonnen met Black Friday hebben substantieel meer verkocht

Het spreiden van de kortingsperiode rond Black Friday heeft een groot aantal webshops geen windeieren gelegd. Montapacking, die de afwikkeling van orders voor meer dan 650 webshops verzorgt, constateert dat de internetondernemers die eerder beginnen met kortingsacties, niet alleen meer verkopen, maar ook zorgen voor betere spreiding van de bezorging.
Stijgende omzetten

Van der Ham: “Een groot aantal klanten van ons is al een week eerder met Black Friday begonnen. Vanaf vrijdag 22 november hebben we record op record gebroken. Eerst was zaterdag 23 november de drukste dag in onze geschiedenis, maandag ging daar weer overheen en elke dag daarna was het weer drukker dan ooit tevoren. Dinsdag passeerden we voor de eerste keer de grens dat we één order per seconde verwerkten, op donderdagavond zaten we zelfs al op bijna 2 pakjes per seconde dankzij enkele klanten die extreem goede deals aanboden.

Tevreden klanten
Het is logisch dat ondernemers die stunten met hun prijs, goed scoren. Maar anderen die niets doen, scoren ook. “Een aantal klanten van ons deden niet mee met Black Friday kortingsacties en zagen desondanks hun omzet gemiddeld met 9,8% stijgen. De kortingen hebben dus een aanzuigende werking; klanten komen in een koop¬flow en denken dat alles goedkoper is.” aldus Edwin Van der Ham van Montapacking “We weten dat een goede levering essentieel is voor de klanttevreden¬heid en daarmee voor het succes van een webshop. Juist in dit soort onvoorstelbaar hectische tijden heb je als organisatie de kans je te bewijzen, want consumenten hebben geen boodschap aan drukte, die willen op tijd geleverd krijgen. Tevreden klanten bestellen namelijk opnieuw. Driekwart van de reviews van een webshop gaat immers over de levering en het retourneren. Het is dan ook niet voor niets dat onze klanten gemiddeld twee keer zo hard groeien als de totale markt.”

‘Return’ Black Friday
“Met de vele miljoenen bestellingen die online worden gedaan, vooruitlopend op pakjesavond, is het de verwachting, dat vrijdag 6 december ‘Return’ Black Friday gaat worden. Ook hier hebben we ons op voorbereid en de organisatie is er dan ook klaar voor om volledig naar tevreden¬heid van de consumenten hun retouren snel en zorgvuldig af te handelen.”

Over Montapacking
Montapacking is het snelstgroeiende e-commerce fulfilmentbedrijf met een drive om de meer dan 650 webwinkels de zorg volledig uit handen te nemen met maximale leverbetrouwbaarheid. Door de decentrale organisatie met 10 vestigingen, zijn de ruim 600 bevlogen medewerkers persoonlijk betrokken bij hun klanten. Ook door mensen met afstand tot de arbeidsmarkt wordt met plezier gewerkt aan excellente service aan hun klanten. Het bedrijf is sterk technologiegedreven en investeert jaarlijks vele miljoenen in ICT, Artificiële Intelligentie, robotisering en andere innovaties. Montapacking heeft interfaces met alle grote, nationale en internationale vervoerders; hierdoor kunnen webshops, of de klanten van de webshops, kiezen met wie of hoe (afhaalopties) ze de pakketten geleverd willen hebben. Hetzelfde geldt voor de retouren. Aansluiting op elk gewenst platform, van bol.com en Wish tot Amazon en Alibaba kan eenvoudig worden gerealiseerd, in combinatie met een fysieke voorraad in een van de magazijnen van Montapacking.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht