Websites FCR Media internationaal gelauwerd

Antwerpen, 3 maart 2020 – Van de 6.000 websites die het grootste Belgische digitale marketingagentschap voor kmo’s en zelfstandigen FCR media intussen al maakte voor haar klanten, gingen 715 websites live in 2019. 45 daarvan maakten kans op een “Best Mono Website of the Year” prijs. Uiteindelijk zijn daarvan vier websites in de prijzen gevallen. Technologieplatform en partner Mono Solutions lauwerde meer bepaald de websites van Kollectiv Negativ, Marthe De Sadeleir, Birgit Gilis en R&A Events. “Niet alleen een mooi duwtje in de rug, maar ook een bevestiging dat investeren in de combinatie van performante technologie en aantrekkelijk design, loont voor kmo’s.”
Een mooie, performante website is voor een zelfstandige of een kmo in België vandaag een onontbeerlijk uithangbord. Door recente technologische evoluties zijn die evenwel niet altijd even gemakkelijk zelf te bouwen. Daarom hebben heel wat kmo’s en zelfstandigen zich de afgelopen jaren gericht tot FCR Media, marktleider in digitale marketing voor kmo’s en zelfstandigen binnen België. Vandaag heeft het bedrijf meer dan 6.000 websites in zijn portfolio en verzorgt het de online communicatie van meer dan 30.000 klanten in 1.700 verschillende industrieën.
Alle webdesigners van FCR Media ontwikkelen de websites voor hun klanten in het Deense technologieplatform Mono Solutions, met wie FCR Media al sinds 2017 een partnerschap heeft. In 2019 gingen maar liefst 715 nieuwe websites live, waarvan er uiteindelijk 45 genomineerd werden in de internationale wedstrijd “Best Mono Website of the Year”.
Technologisch vooruitstrevende pareltjes
“De websites die genomineerd werden, zijn niet alleen pareltjes om naar te kijken, ze scoren ook uitstekend op technologisch vlak”, legt Maja Van der Borst, Head of Communication van FCR Media uit. “Wij streven er altijd naar om klanten te voorzien van een grafisch aantrekkelijke website, maar daarbij verliezen we het technologische aspect – de snelheid, de performantie en de achterliggende structuur – nooit uit het oog. Net daarom zijn we in 2017 in zee gegaan met de specialisten van Mono Solutions. Zij leggen een stevige fundering waar makkelijk op verder te bouwen is.”
Uiteindelijk bekroonde Mono Solutions vier websites van FCR Media. De website van Kollectiv Negativ werd gelauwerd voor “creatief gebruik van het Mono platform” en “beste gebruik van visuals”. Er klonk meer bepaald lof voor het gebruik van webpagina’s die beschermd zijn met een wachtwoord. door webdesigner Birgit Van Tichelen, alsook voor hoe innemend haar afbeeldingscarrousel was. De website van Marthe De Saedeleir viel eveneens in de prijzen binnen de “beste gebruik van visuals” categorie, omdat webdesigner Anouk Paulus “subtiel maar effectief” gebruikmaakt van beelden en grafieken. Binnen de categorie “creatief gebruik van lay-out” vielen nog twee websites van FCR Media in de prijzen: de website van Birgit Gilis, eveneens ontworpen door Birgit Van Tichelen, en de website van R&A Events, ontworpen door webdesigner Mathias Morelle.
“Het is niet de eerste keer dat onze websites in de prijzen vallen”, merkt Maja Van der Borst op. “Oktober vorig jaar sleepten we nog twee SIINDA Sales & Marketing Awards in de wacht op de Local Search Summit 2019. Deze prijzen zijn een mooi duwtje in de rug, zowel voor ons als voor onze klanten, maar bovenal zien we het als de bevestiging dat het loont om te investeren in de combinatie van performante technologie en aantrekkelijk design.”
“Verwachtingen overtroffen”
“De samenwerking met FCR Media verliep ontzettend vlot en het uiteindelijke resultaat overtrof mijn verwachtingen”, vertelt Birgit Gillis, voedings- en lichaamsdeskundige. “De website straalt uit waar mijn praktijk voor staat. Hij is modern, licht en goed leesbaar. Dankzij FCR Media kon ik me focussen op mijn zaak, terwijl Birgit van Tichelen een website maakte die perfect aansluit bij mijn zaak. En blijkbaar overtrof de website niet enkel mijn verwachtingen, ook een professionele jury wist mijn website te waarderen.”
“Voor onze website wisten we zeer goed waar we naartoe wilden: een moderne, zakelijke website”, vertelt Greg Van Osselaer van Kollectiv Negativ. “Aan het begin van de samenwerking hadden we een meeting met de designer en copywriter. Alles wat we in die meeting besproken hadden, hebben ze beiden vertaalt naar een design dat perfect was wat we ons hadden voorgesteld. We krijgen ook veel complimenten van klanten over de website.”
“Het Mono-platform is een uitstekende basis om een technologisch vooruitstrevende, solide en performante basis te bouwen, waarna onze designers en copywriters er in samenspraak met de klant hun creatieve saus over gieten, met een eindresultaat perfect op maat van de kmo of zelfstandige. Dat deze creativiteit wordt gewaardeerd, blijkt niet enkel uit de reacties van onze klanten, maar nu dus ook uit de prijzen die we in de wacht hebben gesleept”, vult Maja Van Der Borst nog aan.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.