Geplaatst door Webton

Webton neemt Twentse Storm over

Het Hengelose internetbedrijf Webton versterkt haar positie op de internetmarkt. Door de overname van Twentse Storm uit Delden is het online speelveld door Webton nog beter te overzien. De websitebouwer verbreedt zijn horizon.

Ton Heerze, eigenaar van Webton, geeft aan dat Twentse Storm een enorme knowhow heeft op het gebied van strategiebepaling en conceptontwikkeling. “Dit is het puzzelstukje dat Webton nodig heeft om zich als totaalontzorger, nog beter te kunnen profileren. Steeds meer bedrijven zien door de bomen het bos niet meer en willen nog meer ondersteund worden in het aanbod van de huidige communicatielawine. Met de kennis en creativiteit van Twentse Storm is dit nu nog beter mogelijk en kunnen wij nieuwe en onze bestaande klanten optimaal bedienen.”

Op zijn beurt is oprichter van Twentse Storm, Vincent Heemink, erg te spreken over de gemaakte deal. “Ik heb 15 jaar ziel en zaligheid gelegd in het opbouwen van mijn bedrijf. Dat een bedrijf als Webton geïnteresseerd is voelt als een enorme erkenning. Nu is de tijd rijp voor een volgende stap. Ik ga weer doen wat ik leuk vind; minder bezig zijn met allerlei zaken die te maken hebben met het leiden van een eigen bedrijf, maar meer met mijn echte passie voor het creatieve vak. De culturen van Webton en Twentse Storm sluiten naadloos op elkaar aan.”

Heemink vervolgt: “Onder de vlag van Webton blijf ik bedrijven adviseren op het gebied van strategie- en conceptontwikkeling. Mijn klantenbestand dat ik de afgelopen 15 jaar heb opgebouwd kan ik door het aanbod van diensten van Webton nog beter adviseren. De meeste klanten zijn al geïnformeerd en reageren erg positief op deze ontwikkeling.”

Webton wordt na de overname met meer dan 20 medewerkers één van de grootste full service internetbureaus van Oost-Nederland. De naam Twentse Storm blijft voorlopig behouden.