Geplaatst door Xcellent

Wederom hoge rapportcijfers voor Xcellent in Giarte-onderzoek

Amersfoort, 30 juni 2017 – Xcellent, het Amersfoortse ICT bedrijf met vestigingen in Delft en Zwolle, heeft in de jaarlijkse vergelijkingsstudie Outsourcing Performance van Giarte wederom hoge rapportcijfers voor haar diensten behaald. Op de gebieden van het uitbesteden van ICT en IT infrastructuur beheer is het bedrijf er zelfs op vooruitgegaan, met een 8,2 voor het uitbesteden van ICT (vorig jaar 7,8) en een 8,6 voor IT infrastructuur (vorig jaar 8,2) als tevredenheidsscores. De aanbevelingsscore voor Xcellent op basis van klantbeoordelingen is dit jaar 95 procent.

Superfan De dienstverlening van Xcellent als IT-partner is in het onderzoek onder de loep genomen. Maar liefst 40 procent van de klanten van Xcellent is volgens Giarte ‘superfan’, omdat ze aangeeft de serviceprovider ‘absoluut’ aan te bevelen. Dat is een hoog percentage binnen de studie. Het Giarte onderzoek is ingedeeld in zes zogenoemde ‘trustindicatoren’. Op de trustindicator ‘bereidheid’ is Xcellent één van de topscorers, met een trustscore van 85.

Belangrijke graadmeter voor Xcellent ‘Dit zijn fantastische resultaten’, reageert Edwin van Korlaar, verantwoordelijk voor de relaties van Xcellent. ‘We bedienen meer klanten dan ooit, in een markt waarin de concurrentie vele malen hoger is geworden. Dan is het heel mooi om te zien dat de tevredenheidsscores onder onze klanten zo hoog uitvallen. Voor ons is dit elk jaar weer een belangrijke graadmeter, dat is dan ook de reden dat we deelnemen aan het onderzoek. Dankzij de klantbeoordelingen – deze keer twintig tegen vijftien vorig jaar – kunnen we onze dienstverlening verder verbeteren. We willen de beste IT-partner zijn, daar past het onafhankelijke onderzoek van Giarte goed bij. We gaan er alles aan doen om volgend jaar nog hogere cijfers te halen, zodat onze klanten hiervan kunnen profiteren. Daarnaast is Xcellent in juni 2017 onderdeel geworden van de Vincere Groep. Hiermee verwachten we nog beter de markt te kunnen bedienen. En die 95 procent aanbevelingsscore? Daar maken we volgend jaar natuurlijk weer 100 van’, zegt Edwin lachend.

Outsourcing Performance Outsourcing Performance is de jaarlijkse vergelijkingsstudie waarmee Giarte onderzoek doet naar de kwaliteit van de relaties tussen klantorganisaties en hun externe serviceproviders. Het is uitgegroeid tot een toonaangevend onderzoek in de IT-wereld, dat ook wel bekendstaat als ‘het gele boek’. Het doel van het Giarte onderzoek is om de transparantie in de markt te vergroten, de relatie bespreekbaar te maken en eventuele verbeteringen in gang te zetten.

Benieuwd naar alle resultaten van dit jaar en de afgelopen jaren? Kijk op https://www.xcellent.nl/giarte.

Over Xcellent Xcellent ontwerpt, bouwt en beheert IT infrastructuren voor middelgrote organisaties. Met ruim 80 medewerkers zoeken ze naar de beste IT-oplossing die bij een organisatie past. Geen standaard oplossing, elke organisatie verdient een IT-oplossing die aansluit op haar werkwijze. Ze richten zich op vijf aandachtsgebieden: IT Infrastructuur, Managed Services, Outsourcing, Datacenter en Security. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amersfoort, ondersteund door vestigingen in Delft en Zwolle. —————————————————————————————————————————————–